Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی مردم در بازار طلا برای رفع نیازهای خود دست به فروش طلا می‌زنند و قدرت خرید آنها به نسبت سالیان گذشته کاهش جدی داشته به نحوی که ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به بازار طلا سعی در فروش طلای خود دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان عمده مشاغل و اصناف از گزند این ویروس در امان نمانده‌اند؛ یکی از اصنافی که سایه شوم کرونا بر آن سنگینی می‌کند صنف طلافروشان است که دیگر رونق گذشته را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 99/07/10؛ادامه رکوردزنی طلا و ارز در بازار/ سکه امروز چند شد؟قیمت جهانی طلا امروز 99/07/10| قیمت طلا ماه جدید را با رشد آغاز کرد‌تامین سمعک ناشنوایان در اصفهان / زمان طلایی غربالگری شنوایی قبل از یک ماهگی است

در استان هرمزگان طلا و جواهر طرفداران بسیاری داشته و همواره به عنوان زیورآلات محبوب زنان و دختران بندری بوده است؛ همچنین استفاده از آن از رسوم اصلی عروسی و نامزدی‌های این منطقه بوده اما مدتی است گرانی افسار گسیخته قیمت طلا، خرید آن را به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

در این بین شیوع کرونا و لغو اکثر مراسمات عروسی یا برگزار کردن آن تنها با حضور خانواده‌ها، خرید طلا را به حداقل خود رسانده است که علاوه بر کاهش مدرن خرید مردم، باعث رکود بازار طلافروشی شده است با این وجود صنف طلا فروشان هرمزگان در مدت شیوع کرونا همکاری و همیاری خیلی مناسبی در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا داشته‌اند.

طلافروشان اولین صنف در مبارزه با کرونا بوده‌اند

در این رابطه رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس در گفتگو با تسنیم گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا پایان سال، علیرغم اینکه شب عید و پیک فروش طلا بوده است را بصورت خودجوش تعطیل کردیم از فروردین‌ماه سال جاری تا نیمه اردیبهشت ماه به دستور دولت تعطیل بودیم.

خلیل رمضان حلاج ادامه داد: در خردادماه نیز باوجود اینکه اصناف دیگر فعالیت خود را از سر گرفته بودند، به دلیل پیک شیوع کرونا در استان، به صورت داوطلبانه تا پایان ماه این صنف را تعطیل کردیم لذا به دلیل شیوع کرونا و عواقب آن، بازار طلا به شدت در رکود به سر می‌برد و معاملات بسیار کم شده است.

فروش طلا چندین برابر خرید آن شده است

با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در مدت شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و درآمد این خانواده‌ها کاهش قابل توجهی داشته است، بیش از هشتاد درصد مراجعه کنندگان به بازار طلا، فروشندگان طلا هستند تا کمک هزینه‌ای در این ایام به دست آورند.

در این رابطه حلاج اظهار کرد: افزایش قیمت طلا و ادامه روند صعودی آن به همراه شیوع کرونا باعث شده است تا مردم عمدتا جهت فروش طلا به بازار مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این مسئله که برخی طلافروشان در شرایط کنونی طلا را از مردم نمی‌خرند، بیان کرد: تمامی مغازه‌ داران، طلا را با هر قیمت و وزنی که باشد، از مردم خریداری می‌کنند و این ادعا صحت ندارد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کسب و کار طلافروشان بسیار ضعیف شده است؛ همچنین کارگاه‌های خرده‌پای طلاسازی در استان نیز، بدلیل کاهش معامله طلا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

اهدای دستگاه تولید ماسک به بسیج شهرستان بندرعباس 

حلاج گفت: خردادماه سال جاری در اوج شیوع کرونا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یک عدد دستگاه پلاسمافرز به ارزش 4 میلیارد و 370 میلیون ریال توسط خیرین این صنف تهیه و به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اهدا شد.

وی در رابطه با تازه‌ترین اقدام خیرخواهانه صنف طلا و جواهر بندرعباس، اظهار کرد: یک دستگاه تولید ماسک از دوماه قبل به قیمت 60 میلیون ریال خریداری کرده‌ایم که روزهای گذشته به دست‌مان رسید و به بسیج شهرستان اهدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طلا و جواهر شیوع کرونا بازار طلا قیمت طلا فروش طلا صنف طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار در یک هفته اخیر ریزشی بوده و حال در روز پایانی هفته، نوسان قیمت‌ها اندک شده است. فعالان بازار اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو با وجود روند کاهشی، خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است.

به اعتقاد آن‌ها، بازار خودرو به سمت رکود رفته است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است.

کارشناسان بازار خودرو تاکید دارند عرضه بیشتر و در دسترس بودن خودروهای جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متاسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

آخرین قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۸۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۴۵ میلیون تومان و پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۶۵ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم بدون تغییر، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899612

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول