Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در پیامی به «شی‌جین پینگ» گفت: آمادگی کشورم را برای مشارکت در تولید واکسن کووید-۱۹ با چین اعلام می‌دارم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به دولت و مردم این کشور، اطمینان داد که نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شی جین پینگ

رئیس جمهوری خلق چین

فرا رسیدن هفتاد و یکمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از اشتراکات فرهنگی، پیشینه روابط بلندمدت تاریخی و نگاه دو کشور به عرصه تحولات بین‌المللی و عزم راسخ آنان در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نشات می‌گیرد، عرصه سترگی برای توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون فراهم آورده است. اطمینان دارم نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

شیوع ویروس کووید -۱۹ به رغم مشکلات خود، عرصه‌ای را فراهم ساخت تا قدرت چین در کمک به سرنوشت مشترک بشری به نمایش درآید و بار دیگر ثمرات همدلی و عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای توسعه همکاری‌ها فراهم شود. هم‌چنانکه از بدو شیوع این بیماری دو کشور در کنار یکدیگر به مبارزه با آن مشغول بوده‌اند، آمادگی کشورم را برای مشارکت در تولید واکسن کووید -۱۹ با چین اعلام می‌دارم و امیدوارم با دستور جناب‌عالی زمینه همکاری در این حوزه نیز بیش از پیش فراهم شود.

سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری خلق چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:

«فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.»

وی در این پیام افزوده است: «توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.»

امیرعبداللهیان در پیام تبریک خود خاطرنشان کرده است: «اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند