Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، سعیدرضا کامرانی ظهر پنجشنبه در شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس، افزود: روزها از پی روزها و سال‌ها از پی سال‌ها می‌گذرد اما فرهنگ عاشورا و قیام کربلا همواره جلوه‌ای روشن‌تر و طراوتی روح بخش‌تر می‌یابد و هر چه زمین و زمان کهنه‌تر می‌شود حماسه حسین و یارانش تازه‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، سرپرست اداره کل کانون فارس با طرح این پرسش‌ها که چرا این حادثه خون‌رنگ پدید آمد و چگونه شد که لاله‌های بوستان رسالت پرپر شدند، گفت: کربلا ماندگار است چون حق پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده است چون خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌مندان الهی همواره جوشان است.

به گفته کامرانی، در دیدگاه امام حسین (ع) و یارانش، شهادت جلوه‌ای از حیات جاوید است؛ هر چند زندگی آنان به ظاهر تمام می‌شود اما زندگی و جاودانگی شأن در طول زمین و زمان ساری و جاری است. این رمز و راز جاودانگی حسین علیه‌السلام و این است دلیل ماندگاری عاشورا است.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: اینکه در میان تمامی روزهای قدسی، عاشورا، نقطه عطف قرار گرفته است، شاید به این دلیل باشد که عاشورا، نمایشی عظیم بوده از تمامی انسانیت، غیرت و مردانگی. هر چند لحظه لحظه زندگی سیدالشهدا، نمایشی عظیم بوده است لیکن ماندگار شدن در همه زمان‌ها و همه جغرافیای عالم، در یک ماه و یک دهه و یک روز را تنها مردی به صلابت حسین و یارانش می‌توانند در یک واقعه و فرهنگ برای همیشه ماندگار کنند و کسی که بتواند این همه را در یک روز و در قالب هنرمندانه‌ترین و ظریف‌ترین حرکات و اعمال بنمایاند، تنها امام حسین است.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان «قرار بر مدار حربن یزید ریاحی، زهیربن قین» با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد و محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه، به‌عنوان میهمان و سخنران برنامه در آن حضور داشت.

کد خبر 5037772

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کانون پرورش فکری فارس موکب ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 کانون فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد

مسعود حقیقت از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان فارس خبر داد و گفت: سامانه بارشی رگبار‌های بهاری از بعدازظهر امروز از مناطق غربی وارد استان فارس خواهد شد.

او افزود: این سامانه همراه با رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، روان آب خواهد شد لذا به عموم مردم توصیه می‌کنیم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و در جاده‌ها احتیاط لازم را به عمل آورند.

حقیقت اظهار کرد: سامانه مذکور از امروز در مناطق مرکزی و نیمه غربی استان به ویژه شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کوه‌چنار و کازرون فعالیت خواهد داشت و برای روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت هم همین وضعیت برای مناطق مرکزی و نیمه غربی برقرار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه هم مناطق مذکور و هم مناطق شرقی دارای بارش‌های رگباری، صاعقه، وزش باد شدید و خطر پرتاب اجسام، روان آب و... خواهند بود.

او در پایان گرم‌ترین نقطه استان فارس را لامرد با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین را خسروشیرین آباده با دمای هوای ۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد