Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سید مصطفی آذرکیش که در سفری یک روزه به صورت سرزده از تعدادی از مدارس شیراز  بازدید کرد، افزود: بازگشایی مطلوب مدارس فارس و شروع آموزش نشان از برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در این استان دارد.

این مقام مسوول تلاش‌های فرهنگیان در بازدیدهای صورت‌گرفته از مدارس را برگرفته از برنامه ریزی و مدیریت دقیق و استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی در این استان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذرکیش با بیان اینکه ارائه آموزش در فضای مجازی درابتدای سال تحصیلی اولین تجربه به این شیوه در کشور است، اظهار داشت: شروع و استمرار آموزش در فضای مجازی اهتمامی ملی و ویژه  می‌طلبد.  

بازرس ویژه وزیر آموزش وپرورش در بازگشایی مدارس فارس، اهتمام شایسته به مسئولیت  را نیازمند درک دقیق از مسئولیت دانست و گفت: برای درک دقیق باید به صورت عمیق و باورمند به موضوعات مربوط به شرایط خاص حاکم بر جامعه بشری و کشور دقت شود چرا که  روش های معمول آموزش اخیرا تغییر کرده و وضعیت جدیدی به‌وجود آمده و در عدم قطعیت کامل و در یک ابهام جهانی  هستیم.

آذرکیش گفت:با این حال باید بتوانیم عیار خود را در این شرایط نشان دهیم و بدانیم خیلی از توانمندی های ما در این مواقع در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت و معیار تاب آوری ما است.

وی ادامه داد: در شرایطی که التهاب ناشی از شیوع کرونا تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده نیاز به هوشیاری بیشتر عملی و دائمی داریم و در واقع کارهای روزمره هوشیاری عملی ما را می طلبد و فرصت های مختلفی که ایجاد می کنیم در حوزه هوشیاری های دائمی ما قرار خواهد گرفت که روش ها و شیوه های مختلف آموزش در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان ارکان اصلی تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان  باانگیزه رکن اصلی تحول در آموزش وپرورش هستند و باید بتوانند سیاست ها و اهداف طراحی و تدوین شده را به درستی به آینده سازان کشور انتقال دهند.

به گزارش ایرنا در سال تحصیلی جاری در مقطع ابتدایی در استان فارس ۲۵۲ هزار دانش‌آموز دختر، ۲۳۶ هزار دانش‌آموز پسر و مجموعا ۴۸۸ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

در مقطع متوسطه اول ۱۱۰ هزار دانش‌آموز دختر، ۱۰۵ هزار دانش‌آموز پسر و مجموعا ۲۱۵ هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند؛ همچنین در مقطع متوسطه دوم ۸۳ هزار دانش آموز دختر، ۸۴ هزار دانش آموز پسر و ۱۶۷ هزار به صورت کلی مشغول به تحصیل هستند.

براین اساس جمع کل دانش آموزان استان فارس در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ نزدیک به  ۸۷۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس اخبار کنکور هزار دانش آموز آموزش و پرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند