Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: فروش کالاهای اساسی با چند نرخ مختلف در بازار قزوین پذیرفتنی نیست و مدیران و مسئولانی که در این حوزه کوتاهی کنند، برکنار می‌شوند. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: چون خودم به صورت میدانی خرید می‌کنم و در بازار سطح شهر برای خرید منزلم می‌روم، به وضوح چندنرخی بودن قیمت کالاهای اساسی را می‌بینم؛ به طوری که دیدم قیمت خرید فلان کالا در 2 مغازه با 100 متر فاصله متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین منتقد ما در گران‌فروشی و چند نرخی بودن کالاها خانواده‌های خودمان هستند، افزود: بارها اعضای خانواده به من گفته‌اند که وقتی برای خرید یک کالا به بازار رفته‌اند، قیمت آن در جاهای مختلف فرق می‌کند و بعد هم از بنده مطالبه می‌کنند که چرا این وضعیت را مدیریت می‌کنید؟

جمالی‌پور با ذکر اینکه این وضعیت چندنرخی خیلی بد است و مردم را عصبانی می‌کند، ادامه داد: اگر گران شدن یک کالا درست و منطقی باشد، مردم چندان ناراحت نمی‌شوند و می‌توان آنها را توجیه کرد که کشور در تحریم و شرایط سخت اقتصادی قرار دارد. اما بی‌قانونی و «یک شهر و چند نرخ» را هیچ کس نمی‌پذیرد و مردم از این موضوع ناراحت هستند.

استاندار قزوین با انتقاد از وجود قیمت‌های مختلف برای یک قلم کالا در اتحادیه‌های مختلف استان گفت: برای نمونه در اتحادیه خشک‌بار یا تره‌بار که مسئول نظارت بر قیمت عرضه این محصولات است، 20 نوع قیمت مختلف برای یک کالا وجود دارد. آیا اتاق اصناف این چندنرخی را می‌پذیرد و اگر می‌پذیرد برای آن توجیهی دارد؟

واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شدتوزیع کم و کیفیت پایین نهاده‌های دامی دلیل گرانی قیمت مرغ در قزوین استگزارش| گرانی ‌تخم‌مرغ به قزوین رسید / دولت صددرصد نهاده‌های دامی را تأمین نمی‌کند

جمالی‌پور اضافه کرد: متاسفانه یک عده آگاهانه یا ناآگاهانه با گران‌فروشی و عرضه کالاها به چند نرخ مردم را تحریک می‌کنند و به دنبال عصبی کردن مردم هستند. مردم هم وقتی عصبی شوند، پرخاشگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه به خاطر گرانی‌های اخیر از مردم عذرخواهی می‌کنیم، ادامه داد:‌ به عنوان استاندار این بی‌ضابطگی در حوزه قیمت اجناس و کالاها را نه می‌پذیرم و نه نمی‌توانم تحلیل کنم. بنابراین از مسئولان نظارتی مربوطه می‌خواهند با عاملان عرضه چندنرخی کالاها و اقلام اساسی برخورد کنند و بازار را مدیریت کنند؛ در غیر این صورت از مسئولیت کنار گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین بازار قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین چند نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری

پروهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.

وی افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

بیشتر بخوانید

جمع آوری ۱۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد

پروهش اضافه کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی از عموم هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟