Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:34:13 GMT

افتتاح نخستین مرکز توسعه کسب و کار در منطقه ۹

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۳۸۰

افتتاح نخستین مرکز توسعه کسب و کار در منطقه ۹

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: امروز در منطقه۹ شاهد افتتاح نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی بودیم که نشان دهنده این است که در همین مدت کوتاه تلاش‌هایی شده است که نشان از امید و عزم جدی برای بهترشدن شرایط در منطقه ۹است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط حاد اقتصادی در جامعه به خصوص در کلانشهری همانند تهران و بالا رفتن خط فقر  نشان می دهد که حال شهر ما خوب نیست و آسیب های اجتماعی به مرز هشدار رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که آمار کسانی که اولین بار مرتکب بِزِه شده اند اخیرا سیر صعودی داشته است بالاتر رفته است و شاخص ها در حوزه اجتماعی نشان دهنده آن است که چنین افرادی از سر ناچاری مرتکب جرایمی نظیر کیف قاپی، زورگیری شده اند.

وی ادامه داد: ناامنی حریم زنان و دختران و کهن سالان و تعرض به حریم خصوصی و آحاد جامعه که معنی آن گسترش روز افزون فقر است فقری که در یک سال و نیم اخیر تعمیم پیدا کرده و قدرت خرید را کاهش داده و ارزش پولی را پایین آورده است.

حق شناس تاکید کرد:مسئولین نباید به مردم آدرس اشتباهی  بدهند  آدرس درون جامعه و درون خودمان است می بایست قدردان مردمی بود که پای صندوق‌های رای آمده و به ما اعتماد کردند.

وی اظهار داشت: امروز ناامیدی بزرگ ترین اتفاق تلخی است که می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند و برای درمان این ناامیدی می بایست مسیر درست را شناخت و با تمام وجود تلاش کرد و حس مسئولیت اجتماعی را در خود تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: افتتاح مرکز تسهیل گری که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از طریق اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده در منطقه۹ حرکت درستی لست که می بایست حالت فرامنطقه به خود گرفته تا با احداث سایر مراکز این چنینی  بتوانیم به افراد آسیب دیده با هم افزایش دستگاه های مرتبط در ایجاد اشتغال پایدار کمک کنیم.

در ادامه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه۹ گفت: احداث نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی که طرحی نو می باشد شهری پویا و پایدار را می طلبد.

وی با اشاره به عوامل کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یکی از موثرترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی همین اشتغال زایی و کارآفرینی است.

شهردار منطقه۹ گفت: شهرداری دارای یکسری ظرفیت ها، زیر ساخت ها و مسئولیت هاست که با بضاعت موجود در راستای خدمت به اقشار آسیب پذیر اقداماتی را انجام داده که لزوم هم افزایی سایر دستگاه ها را می طلبد.

موسوی عنوان کرد: احداث مرکز توتیا در منطقه۹ حرکت شایسته ایی بوده است که کمک شایانی را در راستای اشتغال زایی به افراد آسیب دیده اجتماعی می کند.

سید مالک حسینی نیز با اشاره به اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تلاش شده است تا با زیرساخت های ارزان به آسیب دیدگان کمک شده و با ایجاد ظرفیت ها برای تسهیل گری پایداری کسب و کار را داشته باشیم.

وی افزود: بنابر محوریت محله محوری به دنبال فضاهایی در محلات هستیم.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: در حوزه کارآفرینی هر چقدر سرمایه گذاری شود از آسیب ها و هزینه ها جلوگیری شده و موجب اقدامات پیشگیرانه در این زمینه می شود.

کد خبر 5037804

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران کارآفرینی کسب و کار شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پلیس راهور ترافیک قوه قضاییه چهل سالگی دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران اربعین حسینی وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی آموزش مجازی آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند