Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری و صنایع دستی و برای اولین بار در ساوه نمایشگاه صنایع دستی در بنای تاریخی عمارت حاکم گشایش یافت.

امام جمعه ساوه امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در آئین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ساوه از طرفیت های بالایی در حوزه هنری و صنایع دستی برخوردار است که بالفعل کردن این ظرفیت ها منجر به شکوفایی استعدادهای هنرمندان و معرفی هویت اصیل مردم این شهرستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتالاسلام سیدابراهیم حسینی معرفی هنرهای هنرمندان را گامی در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادها دانست و افزود: صنایع دستی شاخص ترین هنر بومی و فرهنگی ایران است و توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی نیازمند فعالیت مستمر و جریان سازی است و برپایی این نمایشگاه ها بستر توسعه و رشد را فراهم می کند.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه به لحاظ قدمت بالای تاریخی از بیشترین آثار و ابنیه تاریخی در استان مرکزی برخوردار است و بیشترین آثار ثبتی به دلیل تاریخچه و پیشینه بالا مربوط به این شهرستان است  و همین ظرفیت ها موجب شده است تا نقش بی بدیلی در توسعه تمدنی استان ایفا کند.

علی میرزایی با تاکید بر حفظ هویت تاریخی شهرستان ساوه اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و تلاش برای جذب توریست با رونق صنعت گردشگری و بهره گیری از ظرفیت تاریخی ساوه عاملی برای حفظ هویت تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

وی با تقدیر از ابتکار و خلاقیت مدیریت عمارت حاکم (قلعه تاریخی امیرحسینی) در برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی هویت تاریخی ساوه تصریح کرد: شناساندن ظرفیت صنایع دستی به عنوان یک هنر ماندگار و اصیل یکی از راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی است.

وی تلفیق صنایع دستی و میراث فرهنگی با برپایی نمایشگاه های مستمر در ابنیه تاریخی را عاملی برای معرفی هویت تاریخی و صنایع دستی دانست و افزود: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فرهنگ دیرینه و کهن ساوه فرصتهای شغلی جدیدی را برای علاقمندان ارائه می دهد.

فرماندار ساوه خواستار بازدید شهروندان از این بنای تاریخی به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی شهر هزار ساله ساوه شد و افزود: ساوه در زمینه های مختلف صنایع دستی، هنر و فرهنگ، حرف برای گفتن دارد و ما باید با برنامه ریزی، به درستی از این ظرفیت ها استفاده کرده و موانع و مشکلات پیش روی هنرمندان را برطرف کنیم.

مدیر عمارت تاریخی حاکم نیز گفت: برای نخستین بار نمایشگاه صنایع دستی همزمان با هفته صنایع دستی و گردشگری به مدت دو روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۱۹ غرفه در قلعه و عمارت تاریخی حاکم برگزار می شود.

مجتبی محبی امیرحسینی افزود: در این نمایشگاه غرفه های گلیم بافی، فرش بافی، میناکاری روی انواع فلزات، طراحی لوگو، خیاطی، عروسک بافی، عروسک سازی، نمد بافی و ... با مشارکت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ساوه، موسسات خیریه، سازمان های مردم نهاد، کمیسیون امور بانوان و هنرمندان محلی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس با مشارکت انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید از غرفه‌های صنایع دستی، بازدید از قدیمیترین بخش عمارت، بازدید از شاه نشین ها، مقرنس ایوان جنوبی، یزدی بندی گچی و بازدید از پنجره باز شوراسی و حمام عمارت از برنامههای جانبی این نمایشگاه است.

عمارت حاکم، نام کوشکی از مجموعه‌ی قلعه تاریخی عبدالله آباد یا عبدل آباد ساوه و یکی از مکان‌ها، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر است. این عمارت حاکم‌نشین که سال‌ها متروک و تخریب شده بود، با همت و تلاش مالک خصوصی بازسازی و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساوه و اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی بناي تاريخي ساوه نمايشگاه استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها نمایشگاه صنایع دستی صنایع دستی صنایع دستی هویت تاریخی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری در کشور مطرح است، افزود: بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان ما در فارس تولید می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  گفت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن معرفی توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام ‌شده تا مورد استفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: طی دو روز گذشته ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود.

ایمانیه با اشاره به تکلیف قانونی فارس از نظر وزارت کشور در باب دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و حلزون از جمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان ‌مثال حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند.

امروز، طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران با حضور استاندار فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس، کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر