Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:24:06 GMT

نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت حاکم ساوه گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۹۴۹

نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت حاکم ساوه گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، همزمان با هفته گردشگری و صنایع دستی با حضور جمعی از مسوولان نخستین نمایشگاه صنایع دستی در عمارت تاریخی حاکم ( عبدل آباد ساوه ) افتتاح شد.

فرماندار ساوه در آیین افتتاح این نمایشگاه بر لزوم حفظ هویت تاریخی شهر ساوه تاکید کرد و گفت: ساوه بعد از مرکز استان دارای بیشترین ابنیه، عمارت و آثار تاریخی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در این مکان تاریخی کمک شایانی به شناخته این اماکن خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی میرزایی افزود: بافت تاریخی و قدمت ساوه نقش بی‌بدیلی در توسعه تمدن استان و شهرستان داشته لذا از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کرد. 

وی وجود ابنیه تاریخی و معرفی آن را بهترین فرصت برای جذب توریست دانست و تصریح کرد: برخی از مردم ساوه حتی از وجود این مکان تاریخی و زیبا در شهرشان مطلع نیستند، بنابراین این نمایشگاه علاوه بر اشتغالزایی فرصت خوبی برای شهروندان فراهم کرده تا از نزدیک آثار تاریخی شهر را ببینند.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه ساوه نیز یکی از ظرفیت‌های موجود در ساوه را وجود هنرمندان خلاق در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: باید در ساوه اماکن اینچنینی برای ارائه آثار هنرمندان شهر فراهم شود تا علاوه بر تشویق آنان، این کار را گسترش داده و باعث شکوفایی استعداد ها شوند. 

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی در عمارت حاکم ساوه با 20 غرفه شامل عروسک بافی، فرش و گلیم بافی، خطاطی، نقاشی،کار با نمد، مینا کاری روی سفال و مس و ... در روزهای 10 و 11 مهرماه پذیرای شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی گردشگری نمایشگاه ساوه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد