Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@11:28:14 GMT

موج سوم کرونا در راه جهرم/ مثبت شدن ۷۰ درصد نمونه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۶۲۹

موج سوم کرونا در راه جهرم/ مثبت شدن ۷۰ درصد نمونه‌ها

محمد رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دو هفته گذشته نزدیک به ۳۱۰ مورد ابتلاء به کرونا در جهرم و خفر یه ثبت رسیده است که این تعداد روزانه در حال افزایش است و فقط امروز حدود ۷۰ در صد نمونه‌های ارسالی مثبت شده است.

وی گفت: افزایش تعداد مبتلایان قطعاً موجب افزایش تعداد بیماران بستری بخش‌های مختلف از جمله آی سی یو در روزهای آینده خواهد شد که البته در همین چند روز اخیر نیز شاهد این اتفاق بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افزایش بی سابقه تعداد فوتی‌ها در برخی استان‌های کشور، افزود: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در هفته گذشته، متوسط هر ۷ دقیقه یک نفر به علت ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است.

رحمانیان ادامه داد: با توجه به این مطلب، اگر رعایت نکنیم و تعداد مبتلایان و موارد بستری به همین شکل رو به افزایش باشد، شاهد افزایش بی سابقه تعداد فوتی‌ها در هر دو شهرستان جهرم و خفر نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک به زیر ۵۰ درصد، بیان کرد: هیچ دلیلی از جمله خستگی یا بی‌حوصلگی نباید مانع رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شود. رئیس علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: باید بدانیم اگر ماسک نزنیم و دست‌های خود را مرتب نشوییم و به راحتی در تجمعات شرکت کنیم، نه تنها جان خود بلکه جان عده زیادی از مردم از جمله خانواده خود را به خطر انداخته ایم.

رحمانیان هشدار داد: اگر اصناف، سازمان‌ها و ادارات، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بدون تردید با محدودیت‌های جدی و تعطیلی مواجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مردم خواست یک بار دیگر اراده خود را در مبارزه با کرونا نشان دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجازه ندهیم کرونا خانواده‌های بیشتری را در شهرمان عزادار کند و خدای نکرده ما را به جایی برساند که امکانات بهداشتی و درمانی دیگر پاسخگو نباشد.

کد خبر 5037894

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا جهرم محمد رحمانیان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام صندوق رفاه وزارت بهداشت مبلغ وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان مجرد علوم پزشکی ۳.۰۲۵.۰۰۰ تومان و دانشجویان متاهل ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین پیش از این اعلام کرده بود، در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ (بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرده است.

بنابراین اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال ۱۴۰۳، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن پرداخت می شود.

کد خبر 6100256

دیگر خبرها

  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم