Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:11:12 GMT

«مادرم شوکت» رمانی با لهجه محلی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۴۲۲۹

«مادرم شوکت» رمانی با لهجه محلی

این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات «بید» به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌ها موجود است.

قیمت هر جلد از این تازه نشر استان مرکزی برای علاقه‌مندان به مطالعه و ادبیات داستانی ۳۵ هزار تومان است.

مطالب این کتاب روایتی واقعی از زندگی یک خانواده اراکی است که با لهجه شیرین این خطه نوشته شده و برای سهولت درک و ادای کلمات سی دی صوتی نیز پیوست آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالب این کتاب در ۳۷ سرفصل ارایه شده که عناوین آن شامل مچد سیدا، کربلایی عزت، چینی بن زن، روضه، بردن دیگ مسی رو بون، آواج جهان، تا جوراب، داشیم، خونه عمم، تلویزیون، بردن بزآگله، دارکوچیک تو صندوقچه، خومه وا کردن، گوجه تلون، خاله نصرت، سیا سرفه، خریدن یخ، کاگل بن، خاله بزرگه، ناهارکوفته، تخم جارو، حاج دایی، خرید شیرینی، مریضی ننم، ممرضا و رفیقاش، قلعه یاسین، مهمونی رفتن ننم، دایی باقر، عکاسی همایون، رخت عاروسی، زیارت، اولین روز مدرسه، سوغاتی جفر، کفش، کلک قالی و شور و حال آخر سال است.

از نقاط قوت این اثر شرح موفقی از فرهنگ بومی و فولکور در قاب نوشتار است که با انتخاب موضوعات خاص توانسته نمایی از زندگی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ در اراک را فرا رو قرار دهد.

شاید بتوان نقطه ضعف این اثر را ارایه نوشتاری به لهجه و گویش اراک دانست که ممکن است برای خوانندگان غیرآشنا از مناطق دیگر ایران با دشواری همراه باشد اما در مجموع این اثر را می‌توان نمونه‌ای از روایت داستانی ماندگار در حفظ ارایه‌های گویش اراکی دانست.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا اراک ادبیات داستانی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا اراک ادبیات داستانی کتاب کتابخانه ایرنا اراک ادبیات داستانی کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند