Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ظرفیت تولید آب شیرین استان بوشهر از طریق شیرین سازى آب دریا بیش از ۷۵ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر میانگین بارش باران در سال گذشته در استان بوشهر را 388 میلیمتر دانست و اظهار داشت: بارش باران تفاوتی به وضعیت تامین آب شرب استان بوشهر نمی‌کند چراکه بخش عمده‌ای از آن از دسترس خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه ایران  در کمربند خشک جغرافیایی و جزو مناطق کم باران جهان به شمار می‌آید گفت: پیش بینی هواشناسی برای فصل پاییز نشان از کاهش 50 درصدی بارش باران نسبت به پاییز سال قبل در استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه 90 درصد تامین آب شرب استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است افزود: به سبب برداشت بی‌رویه آب از چاه‌ها بیشتر دشت‌های استان بوشهر در وضعیت ممنوعه قرار دارد که در این راستا تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا اجرایی شد.

حمزه‌پور بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس در استان بوشهر را یک ظرفیت مهم برای تامین آب آشامیدنی دانست و بیان کرد: مواد اولیه تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر وجود دارد که در استفاده از این ظرفیت طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است.

شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر به 36 هزار مترمکعب افزایش یافته است

وی، از اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهرخبر داد و تصریح کرد:در 2 سال اخیر با تسریع در اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا از 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به 36 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش تولید آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا خبر دادو خاطر نشان کرد: اکنون ظرفیت تولید آب شیرین استان بوشهر از طریق شیرین سازى آب دریا در 2 سال گذشته بیش از 75 درصد افزایش یافته است.

حمزه‌پور با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر تصریح کرد: اکنون به ظرفیت تولید 120 هزار مترمکعب آب آشامیدنی، پروژه‌های آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر در دست اجراء است .

وی، آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر، 28 هزار مترمکعبی سیراف- جم، 17 هزار مترمکعبی برازجان را از طرح‌های بزرگ آب شیرین‌کن در نقاط استان بوشهر دانست و بیان کرد: با تکمیل طرح‌های آب شیرین‌کن 40 درصد از وابستگی تامین آب آشامیدنی استان بوشهر به دیگر استان‌ها کاهش می‌یابد.

سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد:  این طرح‌ها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود که همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در اجراء و تکمیل آنها امری مهم و ضروری است.

حمزه‌پور با اشاره به اعتبارات طرح‌های آبرسانی استان بوشهر گفت: در 2 سال اخیر اعتبارات استانی و ملی در اجرای طرح‌های ابرسانی استان بوشهر قابل توجه بوده که نوسازی شبکه‌های فرسوده در شهرها و روستاها در اولویت قرار دارد.

وی، با بیان اینکه اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به صورت درآمد هزینه است افزود: بر اساس درآمد تامینی از محل فروش آب بهاء ضمن اجرای طرح‌های آبرسانی، حقوق بیش از یک‌هزار نفر از کارکنان و کارگران شرکت آبفا تامین می‌شود که لازم است دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت تعرفه آب مصرفی اقدام کنند.

ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تسریع در اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا

استاندار بوشهر هم با بیان اینکه کشورهای دارای ساحل آب مورد نیاز خود را از طریق شیرین‌سازی تامین می‌کنند تصریح کرد: با رعایت همه قوانین تولید آب آشامیدنی در دستور کار همه کشورهای ساحلی قرار دارد که همکاری دستگاه‌های مرتبط برای تسریع در اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در تامین آب آشامیدنی استان بوشهر ضروری است.

عبدالکریم گراوند با قدردانی از وزیر نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب در صدور مجوزهای آب شیرین‌کن گفت: فعالیت و خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اجرای طرح‌های آبرسانی به ویژه پروژه‌های آب شیرین‌کن ستودنی است.

وی، تامین آب آشامیدنی را یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر دانست و بیان کرد: یکی از چالش‌ها و موانع توسعه  تامین آب است که حل این مشکل مهم در دستور کار قرار دارد.

آغاز عملیات بتن‌ریزی غلطکی بدنه سد "باغان" استان بوشهر به روایت تصاویر بوشهر| سد باغان از محل فاینانس خارجی 335 میلیون یوآن چین تامین اعتبار شد 259 میلیارد ریال به طرح‌های فاضلاب استان بوشهر تخصیص یافت

استاندار بوشهر با بیان اینکه در همه جهان که دارای ساحل هستند آب آشامیدنی را از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌کنند تاکید کرد: تنها راه تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر شیرین‌سازی آب دریا است که استفاده از ظرفیت سواحل خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار دارد.

اجرای خط انتقال برق طرح آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر

گراوند با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهرخاطرنشان کرد: مجوز اجرای خط انتقال برق این پروژه از سوی وزیر نیرو صادر شده است که باید عملیات اجرایی آن آغازشود تا هنگام بهره‌برداری از پروژه آب شیرین‌ کن مشکلی در تامین برق نباشد.

وی، به خط انتقال آب سیراف به جم پرداخت و بیان کرد: روند اجرایی این پروژه تسریع یافته و رو به پایان است که ان‌شالله در آینده نزدیک این خط انتقال آب وارد مدار بهره‌برداری و مشکل دیرینه تامین آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه آب سیراف به جم در سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شد و پیشرفت بخش مکانیکال آن 15 درصد بود افزود: با پیگیری‌های انجام شده روند اجرایی آن تسریع یافته  که ان‌شالله در ماه ‌آینده خط انتقال آب سیراف جم افتتاح و با استفاده از آب خط کوثر آرزوی مردم جم محقق می‌شود.

بیش از 2400 انشعاب آب غیرمجاز باغ ویلاها قطع شد

گراوند با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در تسریع روند اجرایی پروژه‌ها از بهبود وضعیت آبرسانی در تابستان گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای بهره‌مندی مطلوب مردم از آب آشامیدنی بیش از 2400 انشعاب آب غیرمجاز باغ ویلاها قطع شد و هیچکس و  سازمانی حق وصل کردن این انشعابات ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب  تنها تامین کننده آب آشامیدنی مردم است تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب مسئول تامین آب باغ و مزارع نیست چراکه  متولی تامین آب بخش کشاورزی و باغ‌ها شرکت  آب منطقه‌ای است.

استاندار بوشهر از نوسازی، بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده آب شهرها و روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: در این راستا طرح نوسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده آب در دستور کار قرار دارد که اعتبارات این بخش تامین می‌شود.

گراوند از اجرای سدهای کوچک برای تامین آب خبر داد و افزود: علاوه بر ساخت سدهای مخزنی بزرگ در استان، ساخت سدهای کوچک در تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفته که امسال سدهای ارغون کلمه و اخند عسلویه وارد مدار آبگیری و افتتاح قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه هرگونه سهل‌انگاری در اجرای طرح‌های آبرسانی ظلم در حق مردم استان بوشهر است خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی در تامین آب آشامیدنی و اجرای پروژه‌ها حق ایجاد موانع و دخالت ندارد، همه دستگاه‌ها  تکلیف دارند با حرکت‌های انقلابی و جهادی موانع در سر راه اجرای این پروژه‌ها را بردارند

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طریق شیرین سازی آب دریا پروژه های آب شیرین کن آب شیرین کن در نقاط طرح های آب شیرین کن تامین آب آشامیدنی همکاری دستگاه ها اجرای طرح اجرای طرح های آب طرح های آبرسانی استاندار بوشهر آب آشامیدنی استان بوشهر استان بوشهر استان بوشهر هزار مترمکعبی هزار مترمکعب دستور کار خط انتقال پروژه ها حمزه پور تولید آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹برای احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

آقای افندی‌زاده گفت: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

وی گفت: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر