Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، گفت: ۱۸۱۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۱۰۶۵ کانون روستایی و ۷۵۴ کانون هم شهری است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برکتی برای بنیان نهادن نهادهای فرهنگی و دینی در گستره سراسر کشور بود و امروز شاهد فعالیت نوجوانان و جوانان در این مراکز هستیم، گفت: فعالیت های کانون های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است و توجه ویژه به مسائل تربیتی یکی از برکات مهم این مرکز فرهنگی در مساجد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: گسترش برنامه های تربیتی بین نوجوانان و جوانان باعث افزایش هم افزایی اجتماعی بین آنها می شود و این راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی در بین آنها نهادینه می شود و کانون های مساجد محل مطمئنی برای انجام برنامه های تربیتی است.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، اظهارکرد: مسجد بستر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است، مسجد محل اصلی فعالیت فرهنگی و هنری است که تعامل روحانی و هیئت امناء و حتی خادم مسجد با مدیر و اعضای کانون فرهنگی و هنری مایه رونق فعالیت های مسجد می شود.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و ادامه داد: کانون های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، گفت: ۱۸۱۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۱۰۶۵ کانون روستایی و ۷۵۴ کانون هم شهری است.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش های اسلامی در افراد جامعه می شود، افزود: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون های مساجد است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون شهری کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون روستایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مساجد خراسان رضوی کانون های مساجد کانون فرهنگی فرهنگی هنری ابدالی تکلو مساجد مظهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان