Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:28:44 GMT

کشت پاییزه در شادگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۹۸۴

کشت پاییزه در شادگان آغاز شد

خلیل منیعات شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:گندم، جو و کلزا عمده محصولات کشت پاییزه در شادگان هستند که کشت آنها تا آذرماه در این شهرستان  ادامه دارد.

وی با پیش‌بینی  افزایش ۵۰ درصدی کشت پاییزه در سال زراعی جاری در شادگان افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی شادگان کشت شد که پیش بینی شده در سال زارعی جدید این میزان به ۱۸ هزار هکتار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاوزی شادگان گفت: همچنین در سال گذشته هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیر کشت کلزا رفت که امسال این میزان به ۲ هزار هکتار خواهد رسید و کشت محصول جو از سه هزار هکتار به ۶ هزار هکتار افزایش می یابد.

منیعات بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری ۱۲ هزار تن کود برای کشت پاییزه بین کشاورزان شادگانی توزیع خواهد شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند ضمن اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده به هر کشاورزی ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون آورده داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان مهمترین مشکل و دغدغه کشاورزان شادگان را عدم اطمینان از تامین آب برای کشت پاییزه عنوان کرد و افزود: این مهم باعث شده تا کشاورزان حوضه آبی جراحی و پایین دست دارخوین در خصوص کشت و یا عدم کشت بلاتکلیف باشند. 
وی اظهار داشت: با این وجود مدیریت جهاد کشاورزی شادگان در راستای حمایت از کشاورزان اقدام به تامین نهادهای مورد نیاز در حد توان کرده است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
 این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است .گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان به شمار می‌ روند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی خوزستان وزارت جهاد کشاورزی شادگان اراضی کشاورزی خوزستان اخبار کنکور کشاورزی شادگان جهاد کشاورزی هزار هکتار کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان