Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:48:27 GMT

موج سوم کرونا و آمادگی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۶۷۱

موج سوم کرونا و آمادگی خراسان رضوی

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۸۰ درصد از جمعیت ۶ و نیم میلیونی خراسان رضوی را زیر پوشش دارد، ضمن هشدار نسبت به شیوع موج سوم کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا و همچنین  تقاضای پرهیز از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد از تدابیر و اقدامات انجام شده برای کنترل این بیماری در این خطه خبر می‌دهند.
بر اساس مصوبه استانی ستاد مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی هر گونه پیاده‌روی به مشهد مقدس در ایام اربعین و همزمان با دهه پایانی صفر ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش مراکز درمانی و کمک گرفتن از بخش خصوصی، به کارگیری نیروهای جدید کادر درمانی، تداوم طرح مراقبت در منزل و ایجاد مراکز تکمیل درمان از جمله تدابیر کنترل کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی همگام با شیوع موج سوم این بیماری است.

خراسان رضوی هنوز وارد موج سوم کرونا نشده است

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت استان خراسان رضوی از نظر کرونا همچنان قرمز است اما هنوز این استان وارد موج سوم شیوع این ویروس نشده است.
دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این در حالی است که کلانشهر مشهد طی چند هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شده بود ولی با افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ دوباره به وضعیت قرمز بازگشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر موج سوم کرونا در مناطق مرکزی کشور آغاز شده و با توجه به این که استان خراسان رضوی از نظر اقلیمی در حاشیه و پیرامون قرار دارد بین ۲ تا سه هفته طول می‌کشد تا بیماری کووید ۱۹ در این استان گسترش یابد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی روند صعودی با شیب خفیف همراه با نوسانات روزانه دارد و در حال حاضر به طور میانگین تعداد بیماران بستری مبتلا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۶۰ تا ۸۰ نفر در روز است.
رحیمی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بیماری کرونا در فصل سرما افزود: در این راستا جلسات متعددی با روسای بیمارستانهای دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیر دولتی برگزار شده است و طرح مواجهه مشهد با یک شیوع وسیع را مورد بررسی قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: طبق بررسی‌ها و راهکارهای ارائه شده بنا شد در صورت نیاز و افزایش تعداد مبتلایان از سایر بیمارستانها و مراکز درمانی در امر درمان بیماران استفاده شود.
او ادامه داد: طرح مراقبت در منزل توسط گروه خدمات پرستاری و همچنین راه اندازی مرکز تکمیل درمان برای بیمارانی که از مکان مناسبی برای قرنطینه و اقدامات درمانی برخوردار نیستند نیز پیش بینی شده است.


پیش بینی ۱۰۰ درمانگاه برای پذیرش بیماران سرپایی کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با موج سوم کرونا ۱۰۰ درمانگاه برای پذیرش بیماران دارای علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به کمک مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه می‌آیند.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در فصل‌های پاییز و زمستان افزایش تخت‌ها و بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی پیش‌بینی شده تا مدیریت بهتری در امر درمان این بیماران را شاهد باشیم و مردم در صورت نیاز به درمان در بیمارستان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی محل سکونتشان مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده بهره ‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظر گرفته شده است و به لحاظ کیفیت کار نیز به دنبال عملکرد و مدیریت بهتر در دوره شیوع احتمالی موج سوم بحران کرونا در مشهد هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نیمه دوم سال و در فصل‌های پاییز و زمستان به‌صورت ویژه‌تر از ظرفیت درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها استفاده خواهیم کرد و برنامه‌های بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی تدوین و تنظیم شده و مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.
بدیعی افزود: این اقدام به منظور گسترش خدمات‌ رسانی در مرحله اول نظام ارجاع بیماران کرونایی در کنار مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته ویژه کرونا انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی و  ۱۸ مرکز در سطح دو برای خدمات‌رسانی به این بیماران در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که در مراکز سطح دو علاوه بر معاینه تخصصی بیماران، خدمات تصویربرداری و سی.تی.اسکن نیز ارائه می‌شود.
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) این شهر نیز به عنوان مراکز سطح سه برای بستری بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است و بیمارستانهای قائم(عج) و اکبر نیز به صورت کمکی در موج اول و دوم کرونا خدمات رسانی می کردند.

هرگونه پیاده روی به سمت مشهد مقدس ممنوع است 

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی خراسان رضوی هم گفت: خراسان رضوی هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا قرار گرفته است.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد و دیگر مناطق این استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای موجود هرگونه پیاده‌روی گروهی مذهبی در ایام پایانی ماه صفر با هدف پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممنوع است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تداوم آیینهای جمعی سوگواری ماه صفر با رعایت جامع و کامل پروتکلهای بهداشتی بلا مانع است.
بحرینی افزود: برخی از شهروندان استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه را کنار گذاشته‌اند که وضعیتی خطرناک برای انتقال ویروس همه‌گیر کرونا و شیوع بیماری کووید ۱۹ آن هم در آستانه فصل سرد سال است.
وی ادامه داد: مردم و به ویژه هیات‌های عزاداری همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.
او از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) خواست عزاداریها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر امسال را در شهرهای خود برپا کنند و از سفر به شهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند.

جذب نیروی جدید درمانی در خراسان رضوی

مدیر سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: استخدام نیروی جدید در بیمارستانهای ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب سه گونه پیمانی، شرکتی و قرارداد ۸۹ روزه ادامه دارد.
دکتر عبدالله ریحانی افزود: در دوران کرونا ۷۱۴ نیروی جدید در بخش های درمانی، خدماتی و پشتیبانی این دانشگاه استخدام شده‌اند و این روند تداوم دارد.
وی ادامه داد: این نیروهای جدید در قالب پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی و پشتیبانی در چهار بیمارستان امام رضا (ع)، شریعتی، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد جذب شده اند.
مدیر سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشتر نیروهای جدید با توجه به نیاز مبرم بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در این مرکز درمانی به‌کارگیری شده اند و بقیه نیروها به ترتیب در بیمارستان‌های شریعتی، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد تقسیم شده‌اند.
ریحانی با اشاره روند جذب ۱۶۰ نیروی پیمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این نیروها از محل ذخیره‌های آزمون پیمانی سال گذشته جذب خواهند شد و  به خاطر شرایط کرونایی و همچنین تسریع در امر جذب نیرو آزمون برگزار نمی شود.

آمادگی ۵۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل 

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: هم‌اکنون بیش از  ۵۰ مرکز مراقبت پرستاری دارای مجوز در منطقه زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران در شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا هستند.
دکتر امیررضا صالح ‌مقدم افزود: مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل فرصت مناسبی به وجود می آورند تا بیماران به خصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شرایط بازگشت بیماری بدون نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی، خدمات مراقبتی لازم را دریافت کنند.
وی ادامه داد: خدمات تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و ارائه آموزشهای مراقبت از خویش در منزل نیز توسط کارشناسان پرستاری به عموم مردم ارائه می شود.
بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۵۶۷ تن رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اربعین پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اربعین ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اربعین اخبار کنکور پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت ویروس همه گیر کرونا استان خراسان رضوی بیماران کرونایی موج سوم کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد

جانشین پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه‌روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت و در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سیدرضا اسدنژاد با بیان اینکه سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت، اظهار کرد: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابان‌ها و معابر مشهد رخ داده است.

وی افزود: مرتکبان ۶۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که ۱۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، روز گذشته ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 751180

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند