Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، گفت: همانگونه که انتظار داشتیم عاشقان امام حسین (ع) در طول ماه محرم و صفر تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم‌های عزاداری رعایت کردند.

وی افزود: به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و به طور حتم مردم عزادار و عاشقان از اینکه نمی‌توانند به کربلا سفر کنند و در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند ناراحت هستند اما برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی در استان فارس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس تاکید کرد: تمامی مراسم‌های ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز باید متناسب با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مسئولین هیأت‌ها باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت سفر به کشور عراق، اعضا و مسؤولان هیئات مذهبی در اعزام نکردن افراد خود به شهرهای مرزی دقت نظر داشته باشند. رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس تصریح کرد: برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز و اماکن متبرکه با استفاده دائمی از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی مصوب قبلی بلامانع است.

محمدیان ادامه داد: همه ادارات دولتی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان تربیت بدنی در مورد سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهری و روستایی همچنین در اختیار گذاشتن فضای روباز و پارک‌ها و سالن‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد استانی ملزوم به همکاری است.

وی یادآور شد: برپایی موکب‌ها در سطح شهرها با رویکرد اجرایی فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های خاطرات اربعین و تبیین ارزش‌های شهدای خطوط مقاومت با اخذ مجوز از شورای هیئات مذهبی هر شهرستان به نحوی که بدون ازدحام جمعیت و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود، بلامانع است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس تصریح کرد: با توجه به توافق شفاهی با دانشگاه علوم پزشکی خرید اقلام سرمایه‌ای و مصرفی تحت عنوان نذر اربعین و هدیه آن به بیمارستان‌های درگیر مبارزه با بیماری کرونا می‌تواند در دستور کار هیئات و خیران قرار گیرد.

کد خبر 5038574

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی شیراز رضا محمدیان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه شهرکرد اربعین 99 هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم