Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:37:57 GMT

ژاپن واکسن کرونای رایگان به شهروندان خود می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۲۴۳۸

ژاپن واکسن کرونای رایگان به شهروندان خود می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، طبق سیاستی که روز جمعه توسط نهاد مشاوره وزارت بهداشت ژاپن تصویب شد، به شهروندان ژاپنی دوز واکسن کووید ۱۹ به صورت رایگان داده می‌شود.

وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید: در میان عدم اطمینان مداوم در مورد دوزهای زیادی از واکسن‌ها برای موثر بودن آن لازم است، این سیاست در این مرحله ،  برای عموم مردم ژاپن اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یکی از مقامات وزارتخانه، باتوجه به اینکه ژاپن ساکنان خارجی بسیاری دارد که در این کشور سکونت دارند و شاغل شده‌اند و هزینه بیمه ملی درمانی را به همان شیوه ژاپنی‌ها پرداخت می‌کنند، هنوز تصمیم‌گیری مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن آنها از این سیاست نشده است.

این مقام وزارت افزود: با این حال،خارجی‌ها از نظر بهداشت عمومی باید واجد شرایط واکسن باشند.

دولت گفته که امیدوار است تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ واکسن کافی را از بودجه ۶۷۱.۴ میلیارد ین (۶.۴ میلیارد دلار) برای ایمن سازی و تزریق واکسن برای عموم مردم تأمین کند.

این کشور با شرکت داروسازی انگلیسی AstraZeneca توافق کرده است که ۱۲۰ میلیون دوز واکسن بالقوه COVID-۱۹ را که با دانشگاه آکسفورد تولید می‌شود، دریافت کند.

به همین ترتیب، ژاپن با Pfizer Inc و شریک آلمانی خود BioNTech SE توافق کرده  که ۱۲۰ میلیون دوز از واکسن بالقوه کرونا را در صورتی که پیشرفت آن موفقیت آمیز باشد دریافت کند.

ژاپن همچنین در حال مذاکره با شرکت آمریکایی Moderna Inc برای حداقل ۴۰ میلیون دوز از واکسن کرونا است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ژاپن واکسن وزارت بهداشت سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور