Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:27:13 GMT

گرانی مصالح عامل کُندی ساخت‌وسازهای کالپوش سمنان

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۰۸۶

گرانی مصالح عامل کُندی ساخت‌وسازهای کالپوش سمنان

ایسنا/سمنان  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، به‌عنوان تنها عامل کُندی ساخت‌و.ساز در این روستای رانش‌دیده استان سمنان نام برد و وعده‌داد: با تلاش مسوولان در ساخت‌وسازها و ایجاد زیرساخت‌های در شهرک جدید تسریع بیشتری صورت گیرد.

علیرضا فلاحی در پایان بازدید چندتن از مدیران کل بنیاد مسکن کشور از روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این حاشیه این بازدید نشستی به منظور رفع مشکلات این روستا برگزار و تصمیم‌های خوبی برای تسریع در گره گشایی از مشکلات حسین آباد کالپوش گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش برای تسریع در رفع موانع پیش روی ساخت و ساز در این روستای آسیب دیده از رانش‌زمین خبر داد و افزود: روستای حسین آباد کالپوش دارای یک هزار و ۵۰۶ نفر جمعیت و یک هزار و ۱۲ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه حسین آباد کالپوش با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در گام اجرایی قرار گرفت اما به دلیل افزایش قیمت مصالح و فشارهای اقتصادی حاکم برجامعه، عملیات ساخت مسکن در این منطقه با کُندی پیش می‌رود که برای رفع این چالش‌ها با پیگیری و اقدام های مستمر اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث جانمایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام های لازم انجام شده به بخشی از خدمات این بنیاد در این روستای آسیب‌دیده پرداخت و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزون بر ۴۶ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی و ساخت خانه در سایت جدید پرداخت کرد که از این میزان مبلغ بیش از ۲۶ میلیارد ریال آن در قالب کمک‌های بلاعوض بوده است.

فلاحی یادآوری کرد: علاوه بر این به تعداد قابل توجهی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با مساعدت جمعیت هلال احمر استان سمنان پرداخت شد.

وی به تقدیر از همکاری دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات زیرساختی در حسین آباد کالپوش پرداخت و گفت: مشکلات باقی‌مانده با ادامه همکاری هعمه دستگاه‌ها برطرف خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش برای پایدارسازی بافت قدیمی این روستای رانش‌دیده اضافه کرد: عملیات تثبیت و پایدارسازی بافت قدیم روستای حسین آباد کالپوش تاکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایسنا- بعد از رانش زمین در حسین آباد کالپوش سازمان زمین شناسی به دلایل زمین شناسی و علمی حکم به جابجایی این روستا داد و هم اکنون در منطقه ای در نزدیکی روستای قدیمی، ساختمان های روستاییان ساخته می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها روستای حسین آباد کالپوش میامی رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش میامی سمنان میامی منطقه کالپوش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حسین آباد کالپوش استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت