Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی ویژه پاییز ۹۹ در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی ویژه پاییز ۹۹ خبر داد و گفت: بر اساس قوانین، برخی از مراکز تحت نظارت دستگاه قضایی قرار دارند و در طی سال، بازرسی از این مراکز به صورت نوبه‌ای و سرزده صورت می‌پذیرد و بر اساس برنامه جامع تدوین شده، در پاییز سال جاری این بازرسی‌ها در راستای احیاء حقوق عامه، صیانت از حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسانی و پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ دستگاه، نهاد و شخصی نباید خود را از نظارت مصون بداند و بدون شک نظارت‌ها به منظور مچ‌گیری نیست و هدف از برنامه تدوین شده، رفع نواقص و کمبودها، بهبود وضع فعلی و تقویت نقاط قوت است و یقیناً هر چقدر نظارت‌ها افزایش یابد، کیفیت ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد شد. البته اگر در جریان بازرسی‌ها تخلف یا جرمی کشف شود، قطعا برخورد متناسب قانونی انجام می‌شود.

قاسمی در ادامه بیان داشت: این بازرسی‌ها صرفاً به مراکز خارج از دستگاه قضایی معطوف نمی‌شود، بلکه نظارت و بازرسی درون سازمانی از جمله شعب تحقیق دادسرای قزوین، دادسرا‌های شهرستان ها، حوزه‌های قضایی بخش نیز در این برنامه جامع در دستور کار قرار دارد و بهبود کیفیت ارائه خدمات در دستگاه قضایی نیز در این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

این مقام قضایی استان ضمن تشریح این برنامه جامع، اظهار داشت: در این برنامه زمان‌بندی شده، بازدید از مراجع انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه ها، مراکز پلیس‌های تخصصی، مراکز ترک اعتیاد، پارکینگ خودرو‌های توقیفی، زندان‌های استان، مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، شعب دادسرای مرکز استان، دادسرا‌ها و حوزه‌های قضایی بخش و همچنین برگزاری نشست‌های قضایی و دوره‌های آموزشی ویژه ضابطین قضایی تدوین شده است که در موعد مقرر اجرایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان نمود: مهمترین هدف دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله دادگستری استان باید خدمت رسانی مطلوب به شهروندان باشد و باید به گونه‌ای عمل شود که مردم خدمات دستگاه‌ها را به سهولت و بدون دغدغه دریافت نمایند و در این مسیر نظارت مستمر و دقیق، شناساسی و رفع خلاء‌ها و کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت در بهبود کیفیت خدمات بسیار موثر است و امیدواریم با اجرای دقیق این برنامه، بخشی از مشکلات در مراجع قضایی و انتظامی و سایر مراکز یاد شده، مرتفع گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان قزوین برنامه جامع نظارت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قزوین برنامه جامع نظارت برنامه جامع نظارت نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد