Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش ۲۰۰ تا ۶۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو، گفت: به دلیل کمبود قطعات خودرو در بازار، اکنون شاهد گرانی بی حد و حصر قطعات و همچنین فروش قطعات تقلبی و بی کیفیت به صورت فراوان توسط افراد سودجو در بازار هستیم.

روح‌الله چلونگر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد میزان افزایش قیمت قطعات خودروهای سبک، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت بیشتر قطعات خودروهای سبک بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افزایش قیمت ناشی از نوسانات شدید نرخ دلار، معطلی ترخیص قطعات در گمرکات، بی میلی واردکنندگان به واردات به دلیل بی ثباتی نرخ دلار، نبود قطعات استوک جهت توازن بازار، نداشتن سیاست کنترلی دولت در مبحث نظارت، رها شدن بازار و انحصار بازار در حیطه چند نفر برای تعیین قیمت ها، بی توجهی دولت در مبحث نظارت بر قیمت ها با روش حمایت از تولید داخلی است.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک شهرستان اصفهان تصریح کرد: به دلیل کمبود قطعات خودرو در بازار، اکنون شاهد گرانی بی حد و حصر قطعات و همچنین فروش قطعات تقلبی و بی کیفیت به صورت فراوان توسط افراد سودجو در بازار هستیم.

وی با اشاره به نظارت کمرنگ بر بازار قطعات خودرو، تاکید کرد: متاسفانه مردم باید تاوان جو روانی بد بازار را پس دهند و هر روز به بهانه نوسانات نرخ دلار، شاهد افزایش بی دلیل قیمت‌ها هستیم، این در حالیست که برخی محصولات و قطعات حتی دو برابر افزایش نرخ دلار روز فروخته می‌شود.

چلونگر تصریح کرد: یا توجه به نیاز مردم، افراد ناچار به خرید قطعات خودرو می شوند، که متاسفانه دستگاه‌های نظارتی و حمایتی نسبت به این موضوع صد در صد مغفول مانده‌اند و این زنگ خطر بدی برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم این موضوع روزهای خوبی را پیش بینی نمی‌کنیم، چراکه روز به روز سفره‌های مردم در حال کوچک شدن است، گفت: متاسفانه حمل و نقل عمومی نیز از این بابت در حال آسیب است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان همچنین درباره تفاهم نامه اخیر این اتحادیه با دانشگاه آزاد مجلسی و مبارکه، توضیح داد: تاکنون هیچ تعاملی میان یک اتحادیه و دانشگاه صورت نگرفته بود، اما  برای نخستین بار در کشور اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک با دانشگاه آزاد مجلسی و مبارکه تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد تا قطعاتی که باعث خروج ارز از کشور می‌شود را دانشگاه با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید کند.

به گفته چلونگر، این دانشگاه به کمک جوانان نخبه این قطعات را تولید خواهد کرد و اتحادیه تمام این قطعات را به زیرمجموعه خود معرفی و برندسازی خواهد کرد.

وی افزود: مزایای این تفاهم‌نامه کاهش ۶۰ درصدی قیمت قطعات، جلوگیری از خروج ارز، جلوگیری از خروج نخبگان کشور، خودکفایی در تولید قطعات، تولید ثروت توسط دانشگاه‌ها برای جامعه اسلامی و ... خواهد بود.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک شهرستان اصفهان همچنین در خصوص تفاهم‌نامه این اتحادیه با دو دانشگاه عتیق و سما خوراسگان، اظهار کرد: تفاهم‌های صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب است تا بتوانیم جوانانی تحصیل کرده‌ای داشته باشیم، البته این موضوع در اصناف وجود ندارد، بنابراین تصمیم گرفتیم تا در دو مبحث وارد شویم.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات فنی خودرو به تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه سما خوراسگان و سازمان فنی و حرفه‌ای دست پیدا کردیم، توضیح داد: در این تفاهم‌نامه افراد زیرمجموعه اتحادیه به همراه خانواده و کارمندانشان در رشته مکانیک خودرو این دانشگاه ثبت ‌نام کنند و تمام هزینه‌های تحصیل آن‌ها به صورت وام بدون بهره توسط خیرین اتحادیه که به این موضوع اعتقاد دارند، پرداخت خواهد شد. 

چلونگر تصریح کرد: برای افرادی که به مباحث فنی علاقه‌ای ندارند، با دانشگاه عتیق برای ثبت نام آنها در رشته‌های مدیریتی به تفاهم رسیده‌ایم تا با ثبت نام در این دانشگاه همانند تفاهم‌نامه دانشگاه خوراسگان تمام هزینه‌های تحصیل آن‌ها به صورت وام بدون بهره توسط خیرین اتحادیه پرداخت شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای این تفاهم‌نامه گفت: افراد پس از ثبت نام قطعی طی دوره تحصیل هزینه حق عضویت صنفی از آن‌ها گرفته نخواهد شد که برای مثال برای گرفتن یک مدرک کارشناسی ۴ سال معاف از پرداخت حق عضویت خواهند شد. پس از کسب مدرک تحصیلی نیز به مدت پنج سال دوباره معاف از پرداخت این هزینه خواهند شد تا مشوق خوبی برای این افراد باشد.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک شهرستان اصفهان افزود: در صورت نداشتن واحد صنفی نیز به آن‌ها مجوز داده خواهد شد و در صورت نداشتن توانایی خرید تجهیزات کارگاهی به آن‌ها وام خرید تجهیزات نیز داده خواهد شد.

به گفته چلونگر، تمام این اقدامات برای نخستین بار در کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قطعات خودرو خودرو افزایش قیمت بازار نوسانات دلار دلار قطعات خودرو تفاهم نامه قیمت قطعات نرخ دلار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال