Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:09:23 GMT

آغاز رجیستری تلفن‌همراه مسافری در گمرک از امروز

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۲۴۵

آغاز رجیستری تلفن‌همراه مسافری در گمرک از امروز

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از گمرک ایران، «علی وکیلی» مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای به منظور مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد، از ۱۲ مهرماه در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مسافران ورودی جهت رجیستری گوشی تلفن همراه، مقرر شده تا اظهار و ثبت موبایل مسافران فقط در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است که پس از این تاریخ از هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری بعد از خروج از گمرکات اجرایی در مبادی ورودی کشور ممانعت می شود.

پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.  

برچسب‌ها واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه قاچاق کالای قاچاق موبایل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه قاچاق کالای قاچاق موبایل واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه قاچاق کالای قاچاق موبایل اخبار کنکور تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امروز بارش‌ در استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

کد خبر 848976 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود