Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گنبدکاووس در این مراسم ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در حوزه گردشگری برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی را از مطالبات جدی مردم این شهر دانست.

عبدالقدیر کریمی گفت: گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی درحوزه گردشگری دارد که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به خصوص احداث مراکز اقامتی می‌توان علاوه بر ایجاد درآمد، در ایجاد اشتغال پایدار نیز گام‌های خوبی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با بیان اینکه دوام هر ملت و هویت آن به میراث تاریخی و فرهنگ آن مربوط است، گفت: باید با سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتر نسبت به معرفی مزیت های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی اقوام گنبدکاووس اقدام کرد.

امان قلیچ شادمهر افزود: منطقه جرجان که جغرافیای اصلی آن گنبدکاووس است، افزون بر هزار شخصیت علمی، ادبی و فرهنگی بزرگ داشته که این غنای فرهنگی باید به بهترین وجه ممکن به مردم معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های خوب گنبدکاووس درحوزه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی، گفت: این شهرستان در تدوین سند آمایش استان که مراحل نهایی آن درحال انجام است، جایگاه ویژه‌ای به لحاظ معرفی این مزیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آن دارد.

احمد تجری افزود: احداث هتل سه ستاره که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، آماده بهره‌برداری بودن یک مرکز تجاری و اقامتی و احداث بزرگترین موزه شمال کشور به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع در گنبدکاووس بخشی از برنامه‌های میراث فرهنگی این شهرستان است.

وی همچنین با خوب توصیف کردن ظرفیت‌های گردشگری روستایی گلستان، از بهره‌برداری یا آماده افتتاح بودن ۵۰ واحد بوم گردی روستایی در پایان سال جاری خبر داد.

با افتتاح چهار پروژه گردشگری گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در مجموع برای ۲۰ نفر فرصت شغلی و با ساخت و افتتاح هتل سه ستاره این شهر با سرمایه‌گذاری تقریبی ۶۷ میلیارد ریال هم برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان ایرانگردی گنبدکاووس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان ایرانگردی اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی