Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی افزود: براساس اعلام دولت عراق نیز هیچگونه پذیرشی از سوی این کشور برای زائران ایرانی در هیچ مرزی برای ورود به خاک این کشور به انجام نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه از سوی ستاد مرکزی اربعین هیچگونه تصمیمی برای اعزام زائران ایرانی به عراق گرفته نشده و مرزهای زمینی و هوایی همچنان بسته است، اظهار داشت: دشمنان نظام برای ایجاد تشنج در مرزهای ایران و عراق به بهانه حضور در آیین اربعین با نشر اخبار کذب به دنبال روانه کردن زائران به سوی مرزهای زمینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: همانطور که بارها از سوی ستاد مرکزی اربعین و نیروی انتظامی اطلاع رسانی شده، هیچ مرز زمینی و هوایی برای تردد زائران به عتبات عالیات باز نیست و مردم سعی کنند با هوشیاری کامل فریب افراد فرصت طلب و سودجو را نخورند.

اجرای طرح پویش مهر اربعین در نقاط مختلف کشور

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مقام عظمای ولایت نیز با توجه به شرایط کنونی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، زیارت از راه دور را برای زائران سید الشهدا(ع) توصیه فرمودند، گفت: امسال برای نخستین بار با توجه به ویروس کووید ۱۹ که باعث ایجاد مشکلات خاصی شده، بجای راهپیمایی اربعین طرح «پویش مهر اربعین» در قالب موکب ها در نقاط مختلف کشور اجرا و نسبت به جمع آوری و توزیع سب کالایی به نیازمندان اقدام خواهد شد.

رحمانی مجددا با تاکید بر اینکه عراق نیز تاکنون به صورت رسمی هیچگونه اظهار نظری در خصوص بازگشایی مرزها اعلام نکرده  است، تصریح کرد: اگر دولت عراق نیز تصمیمی برای بازگشایی مرزها اتخاذ کند ستاد اربعین با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اجازه تردد به هیچ زائری را به عتبات عالیات نخواهد داد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما هم دلتنگ حضور در آیین اربعین هستیم، اظهار داشت: زائران اربعین سعی کنند بجای حضور در مرزهای بسته، در تهیه و توزیع سبد کالا و کمک به نیازمندان در قالب کمک های مومنانه در موکب ها و زیارت از راه دور سیدالشهدا(ع) اقدام کنند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1439220

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت پیاده روی اربعین ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در این بازدید گفت: آنچه به ارزش کار مرزداران می‌افزاید خدمت به اسلام و مسلمین است که ضمن در پی داشتن رضایت مردم رضایت خدا را به همراه دارد.

ارزیابی توان رزمی و عملیاتی مرزداران و بازدید از تجهیزات و امکانات از دیگر برنامه‌های بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگ مرزی جکیگور بود.

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی