Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: روز جمعه امام جمعه اصفهان گفت: باید «فضای جامعه» را برای افرادی که «کشف حجاب» می‌کنند، «ناامن» کرد. هم‌زمان با او، ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز گفت که نیروی انتظامی باید «زندگی بدحجابان را ناامن» کند.{اینجا بخوانید}

در همین رابطه یک حقوقدان گفت: بسیار خوب است که صاحبان تریبون به فقری هم که گریبان مردم را گرفته و فسادی که برخی دستگاه های حکومتی را آلوده کرده و رواج دروغ و پرخاشگری در جامعه نیز نیم نگاهی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامبیز نوروزی در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: حکومت ها بایستی مراقب امنیت جامعه باشند و برقراری نظم و امنیت اولین و مهم ترین وظیفه هر حکومتی است. مقصود من نیز از به کار بردن اصطلاح «حکومت»، تمامی دستگاه ها و افرادی است که بر مسند قدرت رسمی قرار دارند و سخن و عمل آنها در جامعه اثرگذار است. اینکه برخی بگویند نیروی انتظامی باید برای بدحجاب ها ایجاد ناامنی کند، به چه معنا است؟

وی افزود: ما قوانینی در کشور داریم که بر اساس آنها حدود وظایف دستگاه ها مشخص شده و علاوه بر آن حقوق اساسی اشخاص نیز معین شده است. این تعبیر از نظر حقوقی معنای روشنی ندارد و می تواند خطرناک باشد. نیروی انتظامی وظایف مشخصی دارد و طبیعتا مجاز نیست خارج از حدود اختیارات و وظایف خود عملی انجام دهد.

این حقوقدان ادامه داد: این حرف که نیروی انتظامی باید برای بدحجاب ها ناامنی ایجاد کند، اگر تعیین تکلیف برای نیروی انتظامی است که وظایف آن را قانون و رده های فرماندهی نیروی انتظامی مشخص می کنند و اگر یک توصیه بوده، انتظار این است که آقایان به انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اخلاقی نیز همین قدر توجه داشته باشند. بسیار خوب است که صاحبان تریبون به فقری هم که گریبان مردم را گرفته و فسادی که برخی دستگاه های حکومتی را آلوده کرده و رواج دروغ و پرخاشگری در جامعه نیز نیم نگاهی داشته باشند.

وی بیان کرد: این موارد نیز قانونا و شرعا بسیار بزرگ هستند و بخشی از آنها نیز جزو گناهان کبیره است. جای تعجب دارد که افرادی که باید مردم را به سمت راستکاری و درستکاری هدایت کنند، نسبت به این گونه مسائل چشم فرو می بندند و مسائلی را مطرح می کنند که شاید در حال حاضر محل بحث و گفت و گوی زیاد است.

نوروزی گفت: آقایان ائمه جمعه بر اساس نگاهی که به مسائل اجتماعی دارند، نکاتی را مطرح می کنند. آنها بر اساس احساس مسئولیت شرعی، مواضعی را اتخاذ و در خطبه های نمازجمعه بیان می کنند. اما بسیار شایسته است که نسبت به مسائل دیگری که مردم را رنج می دهد و باعث مشکلات عدیده در کشور شده است نیز توجه ای خاص داشته باشند.

او افزود: امروز پرونده های فسادی که در دادگستری ها مطرح شده اند، موضوعات کوچکی نیستند که بتوان در قبال آنها اغماض کرد. مشکلات عدیده اقتصادی مردم مسائل ناچیزی نیستند. هدایت مدیران به سمت درستکاری و پرهیز دادن ساختار قدرت از پرخاشگری مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آنها چشم پوشید. جامعه ما مبتلا به خشونت شده است. طبق آمار مرکز آمار در 5 ماهه امسال چیزی حدود 270 هزار فقره مراجعه به پزشکی قانونی به دلیل نزاع داشتیم. که این آمار چیزی حدود 15 درصد بیش از سال 98است.

نوروزی ادامه داد: این جامعه نیازمند آرامش است. نیازمند آن است که روحش از پرخاش ها در امان بماند. منتها به این مسأله در سطح مدیریت کلان کشور کمتر توجهی صورت می گیرد.

 

اخبار مرتبط امام جمعه بجنورد: بدحجابی ویروس خطرناکی است/ زندگی بدحجابان را ناامن کنید شیوه اعتراض به پیامک‌های بدحجابی در خودرو نظارت پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد با بدحجابی و فروش مانتوهای شیشه ای سردار رضایی: مردم از بدحجابی آزرده خاطر هستند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام جمعه بجنورد بدحجابی نیروی انتظامی کامبیز نوروزی امام جمعه بجنورد سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی داشته باشند دستگاه ها امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار احمدرضا رادان عصر دوشنبه در جمع تجمع مردم اهواز که در راستای حمایت از طرح «نور» فراجا برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه دشمن به این حقیقت پی برده که نمی‌تواند در جنگ سخت کشور ایران را شکست دهد و به جنگ نرم و شناختی روی آورده است، اظهار کرد: مردم که از طرح «نور» و ولایت و به طور کلی از دین و اسلام حمایت می‌کنند، بدانند که دشمن بعد از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که جنگ‌های شناختی و نرم را به میدان آوردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه جنگ شناختی آن جنگی است که تو دشمن را نمی‌بینی و صدایی نمی‌شنوی اما خیابان‌ها و خانه‌ها توسط دشمن تسخیر می‌شود، اضافه کرد: دشمن دو بالی را که مردم ما در ورطه همت خود گذاشته بود، هدف گرفته که یکی همت مردم و دیگری ایران اسلامی است تا از این طریق نقشه‌های خود را عملی کند.

وی در ادامه موضوع بی‌حجابی و ترویج آن را از زمان رضا خان دانست و بیان کرد: زمانی که رضاخان به دستور والیان خودش یعنی امپریالیست آمریکا و انگلیس تلاش داشت تا حجاب را از سر مردم بردارد، در حال مبارزه با غیرت و دین مردم و در معنای کلی یعنی کانون خانواده بود.

سردار رادان با یادآوری اینکه «خانواده» در کشورهای اروپایی و آمریکایی معنا ندارد، تاکید کرد: ملت ایران به ویژه مردم خوزستان مطمئن باشند که دشمن دین و کانون خانواده را هدف گرفته است چرا که ما به خانواده، مکتب و دین، غیرت و آبرو، حجاب و عفاف وفادار هستیم و وفادار می‌مانیم؛ بنابراین دشمن از سویی می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و دختران ما بگیرد و از سوی دیگر غیرت را از مردان ما بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که «چگونه غیرت گرفته می‌شود؟» گفت: وقتی که چشم‌ها عادت به بی حیایی کند و به بی حیایی «نه» نگوید و بی حیایی را به عنوان یک پدیده بپذیرد، آن موقع دروازه‌های دفاعی ما خود به خود به سمت دشمن باز می‌شود که این امر آغازی برای نابودی ایران است.

وی از وجود ۲۴ استراتژیک دشمن برای نابودی ایران از جمله در زمینه بی‌حجابی خبر داد و افزود: طبق اعلام یک افسر خارجی که می‌گوید «دختران بدحجاب سربازان خوب ما در جامعه هستند» یعنی دشمن می‌خواهد از غفلت دختران ما استفاده کند تا آنها را سرباز خود قلمداد و بتواند جنگ شناختی را تکمیل کند.

سردار رادان حجاب و عفاف را به منزله پرچم مقدس ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: حجاب اکنون فقط برای چادر نیست بلکه هر حجابی هر روسری هر مقنعه و هر چادری برای دشمن یک پرچم شده و سعی دارد که اینها را برانداز کند، پرچم حجاب تا زمانی که بالا باشد شهدا و خانواده شهدا سرافراز هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از آحاد مردم در راستای حمایت از طرح «نور» تاکید کرد: زنان و مردان، دختران و پسران، خانواده شهدا بدانند که استراتژی دشمن در جنگ نرم به هم خورده و کم کم در حال از بین رفتن است چرا که مردم یک بار دیگر به صحنه آمده‌اند و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

وی در ادامه خواستار حضور میدانی مردم در جنگ‌های شناختی و نرم دشمنان علیه ایران شد و گفت: از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خوزستان درخواست می‌کنم که همچنان در صحنه بمانند و سربازان خودتان را حمایت کنند چرا که با حمایت مردم و دعای خانواده شهدا، علما و… ما همچنان در این میدان نبرد خواهیم ماند و دشمنان را شکست خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان