Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بورس تهران در حالی برای دومین هفته متوالی با روندی کاهشی مواجه شد و شاخص کل افت 6.7درصدی را تجربه کرد که بررسی فعالیت بازیگران بازار سهام نشان از خریدهای قابل توجه حقوقی‌ها دارد؛ به طوریکه سهامداران عمده در هفته منتهی به 9مهرماه، بیش از 5هزار و 800میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی خود منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سنا، بازار سهام هر چند هفته گذشته شاهد افت پیاپی شاخص کل بورس بود ولی پایان هفته ای متعادل داشت، به طوریکه در روز چهارشنبه نشانه‌هایی از کاهش فشار فروش و غلبه تقاضا را شاهد بودیم. این امر که به‌ ویژه در سهام بزرگ رخ داد، سبب شد تا بازاری مثبت با رشد بیش از 10هزار واحدی شاخص کل را در روز چهارشنبه تجربه کنیم. در این راستا بررسی روند خرید و فروش های سهامداران نشان از برتری حقوقی ها در سمت خرید دارد. براین اساس، معامله گران عمده در تمامی روزها در نقش خریدار ظاهر شده و به حمایت از بازار پرداختند.
جزئیات این جابجایی ها نشان می دهد که در جریان معاملات روز شنبه و همزمان با مخابره شدن اخبار مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام، شاخص‌های بازار که در ابتدای معاملات با افزایش قابل توجه رو به‌ رو شده بودند، تغییر جهت داده و روندی احتیاطی بر بازار حاکم شد. در نهایت نیز حمایت های سهامداران عمده که در قالب خریدهای آنها دنبال شد، انتقال حدود 600میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقیقی به حقوقی را به دنبال داشت.
روند مزبور در جریان معاملات روز یکشنبه نیز دنبال شد و به بیشترین میزان خود در طول هفته رسید. بر این اساس در این روز بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان نقدیگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد که در این میان بخش عمده ای از خریدهای ثبت شده توسط سهامداران عمده به جمع آوری سهام گروه بانکی تعلق داشت که با خالص خریدی در حدود یک هزار و 400میلیارد تومان دنبال شد.
در روزهای بعدی نیز خالص خرید سهامداران عمده در محدوده 1100 تا 1200 میلیارد تومان در نوسان بود. به طوریکه انتقال بیش از یک هزار و 200میلیارد تومان نقدینگی در روز دوشنبه، 1150میلیارد تومان در جریان معاملات روز سه شنبه و در نهایت 1150میلیارد تومان در روز چهارشنبه را به پرتفوی سهامداران عمده شاهد بودیم. برآیند این خریدهای توسط بازیگران حقوقی سبب شد تا هفته گذشته با تغییر مالکیت 5.8 هزار میلیارد تومانی از زمین بازی سهامداران خرد به حقوقی به پایان رسد.
چه سهامی در کانون توجه بودند؟
براساس این گزارش، بررسی صنایع مورد توجه معامله گران در این هفته نشان از آن دارد که سهامداران خرد بیشترین خرید را در گروه شیمیایی داشتند که با خالص خرید 130 میلیارد تومانی این گروه دنبال شد. در حالی بخش عمده ای از خریدها به جمع آوری سهام «تاپیکو» تعلق گرفت که با خالص خرید بیش از 210میلیارد تومانی حقیقی ها دنبال شد، ولی این گروه از معامله گران به جمع آوری سهام «پترول»، «شفن» و «فارس» نیز تمایل نشان دادند. مجموع خالص خرید صورت گرفته در این سه نماد بیش از 185 میلیارد تومان بود.
در مقابل حقوقی های بازار بیشترین حمایت را از سهام بانکی داشتند. به طوریکه در این هفته بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان نقدینگی بابت خرید سهام این گروه به پرتفوی سهامداران عمده منتقل شد. در این گروه نیز بیشترین خرید یا همان حمایت حقوقی از سهام بانک صادرات بود. به طوریکه حقوقی های «وبصادر» بیش از 1.2هزار میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود افزودند.
گروه فلزات اساسی نیز با ثبت خالص خریدی در حدود 1300میلیارد تومان از دیگر صنایع مورد توجه حقوقی ها در این هفته بودند. در این گروه نیز ملی مس ایران و فولاد مبارکه در کانون توجه بودند. بر این اساس خالص خریدی در حدود 600میلیارد تومان در نماد «فملی» و 530میلیارد تومان در نماد «فولاد» شکل گرفت؛ البته در این میان سهامداران خرد به خرید سهام فولاد کاوه نیز تمایل نشان داده و خالص خرید 30.6میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد تومان نقدینگی هزار میلیارد تومان میلیارد تومان میلیارد تومانی سهامداران عمده معامله گران خالص خرید خرید سهام دنبال شد حقوقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتخاب کارگزاری مفید به عنوان کارگزار اول در لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی کارگزاری مفید به دو مدال نقره لیگ قهرمانان فیاس رسید

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید