Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در این جلسه که طبق معمول از هر استانی گزارش داده می‌شود،میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان نسبت به استان‌های دیگر در اصفهان کمتر بود که این مهم یکی از دلایل شیوع کرونا در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار اصفهان ادامه داد: از دیگر دلایل ذکر شده در وضعیت نامطلوب استان به لحاظ شیوع کرونا به برگزاری بعضی از مراسم مذهبی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بی‌توجهی اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره شد اما وضعیت ادارات استان بدتر از سایر استان‌های کشور نبود.

وی افزود: بعضی از فعالیت‌ها در هفته جاری در استان تعطیل شد ولی باز مشاهده می‌شود که برخی رعایت نمی‌کنند و بر این اساس از مردم فهیم استان درخواست و استدعا می‌شود که خودشان به کمک ما بیایند و اگر در خیابان با مواردی برخی کردند با رعایت احترام و ادب و حفظ شئونات افراد و به دور از هرگونه برخورد تندی تذکر بدهند.

رضایی گفت: تاکنون واکسن و درمانی برای مقابله با این ویروس ساخته نشده است و این موضوع در زمان حاضر سرابی بیش نیست و حداقل تا پایان امسال واکسن موثری تولید نخواهد شد و یا اگر تولید شود در اختیار ما قرار نخواهد گرفت و بر این اساس تنها راه ممکن پیشگیری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اعتقادات و احادیث دینی نیز همواره پیشگیری موثرتر از درمان عنوان شده است گفت: نباید با نزدن یک ماسک، جان همشهری، هموطن و عزیران خود را به خطر بیندازیم.

وی یادآور شد: رعایت نکردن پروتکل‌ها و بالا رفتن آمار بستری‌ به اقتصاد استان نیز ضربه وارد می‌کند و بر این اساس اصناف و ادارات نباید به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ارائه دهند.

رضایی تاکید کرد: اگر در ادارات، بانک‌ها، موسسات و سازمان‌ها به افراد بدون ماسک و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ارائه خدمت شود یک تخلف عمده محسوب خواهد شد؛ پنهان کردن ابتلا به کرونا یک تخلف ضد انسانی، ضد بشری، و ضد آرمانی است و با اخلاقیات همخوانی ندارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر فرد کارمندی مبتلا شود می تواند ۱۴ روز بدون گرفتن مرخصی به استراحت و درمان خود بپردازد و اگر کاسب و شهروند عادی مبتلا شد با ۲ هفته استراحت می‌تواند مانع به خطر افتادن سلامتی خانواده و اطرافیانش شود.

وی به مسوولان بهداشتی استان توصیه کرد که از وضعیت افراد مبتلا مطلع شوند و بدانند اداره، خانه و خانواده او کجاست و باید به آنها خبر بدهند و اگر کسی کتمان بکند تخلف بزرگی انجام داده است.

رضایی یادآور شد: برگزاری روضه و مراسم اربعین واجب نیست و مردم می‌توانند در خانه با احترام و اظهار ادب و زیارت این محبت قلبی خود را به اهل بیت عصت و طهارت (ع) نشان بدهند و در استان اصفهان برای اربعین راهپیمایی نمادین به سوی امامزاده‌های واجب التعظیم برگزار نمی‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان وزارت بهداشت درمان اربعین پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته تصویری از دختر بچه ۱۱ ساله مبتلا به اتیسم در شبکه‌های مجازی منتشر شد، در این تصویر عنوان شده بود که دیانا روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۲ ظهر حوالی خیابان ۲۴ متری اول اصفهان گم شده است.

کاربران زیادی برای پیدا شدن این دختر بچه در فضای مجازی تلاش کردند. اما امروز سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از قتل این دختر خبر داد و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مادر این دختر وی را به قتل رسانده است.

وی گفت: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد، لذا دستگیر و طی بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت:
در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کرده، سپس جنازه او را آتش زده و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی اش را اعلام کردم.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد.

وی افزود: قاتل به همراه پرونده متشکله، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6090901

دیگر خبرها

  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان