Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بنا به گزارش مسوولان وزارت بهداشت و درمان در این استان بدتر از سایر نقاط کشور است.

به گزارش خبرگزای برنا در اصفهان؛ عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس‌جمهوری گفت: در این جلسه که طبق معمول از هر استانی گزارش داده می‌شود،میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان نسبت به استان‌های دیگر در اصفهان کمتر بود که این مهم یکی از دلایل شیوع کرونا در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از دیگر دلایل ذکر شده در وضعیت نامطلوب استان به لحاظ شیوع کرونا به برگزاری بعضی از مراسم مذهبی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بی‌توجهی اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره شد اما وضعیت ادارات استان بدتر از سایر استان‌های کشور نبود.

استاندار اصفهان افزود: بعضی از فعالیت‌ها در هفته جاری در استان تعطیل شد ولی باز مشاهده می‌شود که برخی رعایت نمی‌کنند و بر این اساس از مردم فهیم استان درخواست و استدعا می‌شود که خودشان به کمک ما بیایند و اگر در خیابان با مواردی برخی کردند با رعایت احترام و ادب و حفظ شئونات افراد و به دور از هرگونه برخورد تندی تذکر بدهند.

به گفته وی تاکنون واکسن و درمانی برای مقابله با این ویروس ساخته نشده است و این موضوع در زمان حاضر سرابی بیش نیست و حداقل تا پایان امسال واکسن موثری تولید نخواهد شد و یا اگر تولید شود در اختیار ما قرار نخواهد گرفت و بر این اساس تنها راه ممکن پیشگیری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اعتقادات و احادیث دینی نیز همواره پیشگیری موثرتر از درمان عنوان شده است گفت: نباید با نزدن یک ماسک، جان همشهری، هموطن و عزیران خود را به خطر بیندازیم.

رضایی یادآور شد: رعایت نکردن پروتکل‌ها و بالا رفتن آمار بستری‌ به اقتصاد استان نیز ضربه وارد می‌کند و بر این اساس اصناف و ادارات نباید به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: اگر در ادارات، بانک‌ها، موسسات و سازمان‌ها به افراد بدون ماسک و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ارائه خدمت شود یک تخلف عمده محسوب خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پنهان کردن ابتلا به کرونا یک تخلف ضد انسانی، ضد بشری، و ضد آرمانی است و با اخلاقیات همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: اگر فرد کارمندی مبتلا شود می تواند ۱۴ روز بدون گرفتن مرخصی به استراحت و درمان خود بپردازد و اگر کاسب و شهروند عادی مبتلا شد با ۲ هفته استراحت می‌تواند مانع به خطر افتادن سلامتی خانواده و اطرافیانش شود.

رضایی به مسوولان بهداشتی استان توصیه کرد که از وضعیت افراد مبتلا مطلع شوند و بدانند اداره، خانه و خانواده او کجاست و باید به آنها خبر بدهند و اگر کسی کتمان بکند تخلف بزرگی انجام داده است.

استاندار اصفهان یادآور شد: برگزاری روضه و مراسم اربعین واجب نیست و مردم می‌توانند در خانه با احترام و اظهار ادب و زیارت این محبت قلبی خود را به اهل بیت عصت و طهارت (ع) نشان بدهند.

وی شهروندان ایرانی را از سفر به خاک عراق برای انجام زیارت اربعین برحذر داشت و گفت: در استان اصفهان برای اربعین راهپیمایی نمادین به سوی امامزاده‌های واجب التعظیم برگزار نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان استانداری اصفهان کرونا آمار کرونا کرونا در اصفهان پروتکل های بهداشتی استاندار اصفهان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان‌شهر و تکمیل سالن اجلاس، نیازمند حمایت مستقیم استاندار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به‌منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، بنابراین باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان‌دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد، اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت‌پذیری نهاد مردمی هستیم.

نورصالحی گفت: تمام مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

وی ادامه داد: میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقی‌مانده دولت و مدیریت شهری، دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ آغاز حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 748631

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی