Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود ویژه برگزاری مراسم اربعین در این شهرستان ضمن بیان اینکه از ابتدای اسفندماه ۹۸ که بیماری کرونا در شهر‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دیده شد تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ نفر با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های شاهرود و میامی مراجعه کردند، گفت: این نشان می‌دهد که با چه حجم بیماری جدی در شرق استان روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در کل استان سمنان بالغ بر ۲۸۰ نفر از بابت کرونا جان باخته‌اند، افزود: در شاهرود و میامی که نزدیک به نیمی از جمعیت کل استان را در اختیار دارد، مجموع کشته شدگان کمی بیش از یک سوم بوده که نشان می‌دهد در شاهرود و میامی نسبت به دیگر نقاط استان رعایت بهتری از سوی مردم و ارائه خدمات بهتری از سوی شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است که باید از کادر درمانی تقدیر کرد.

چمن با بیان اینکه هنوز جنگ با کرونا ادامه دارد، ابراز کرد: هرچند آنطور که پیش بینی می‌شد و دلخواه ما بود دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های شاهرود و میامی رعایت نشد، اما بازهم در مجموع می‌توان وضعیت در شرق استان بد نیست هرچند این جنگ ادامه داشته و هرگز کرونا لحظه‌ای قطع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا شش هزار و ۵۰۰ تست آزمایشگاهی توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صورت گرفته است، گفت: از نیمه اردیبهشت شاهرود در زمره معدود دانشگاه‌های کشور بود که بسیار زود پاسخ این تست‌ها را نیز مشخص می‌ساخت چرا که به جای ارسال تست‌ها به پاستور تهران، تیم کارشناسی و متخصص دقیق شناسایی کرونا را در شاهرود مستقر کردیم.

او با بیان اینکه هم اکنون ۸۴ مورد کرونایی در شهرستان بستری هستند که ۱۵ نفرشان حال بدی دارند، بیان کرد: به دنبال اجتماعات و مجالس شهریور ماه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد متأسفانه آمار مرگ و میر افزایش یافت و تأثیر این اجتماعات را مشاهده کردیم، ما در نیمه اول شهریورماه در شاهرود و میامی شاهد ۱۵ فوتی کرونایی بودیم آن هم کسانی که متأسفانه یا خودشان یا خانواده‌ها و نزدیکانشان در اجتماعات حضور داشتند.

چمن با بیان اینکه مجموع این اجتماعات سبب شد تا بستری ۱۵ نفر در یک نقطه مشابه ما به ۸۵ نفر برسد و ورودی پنج مورد کرونای مثبت ما در شبانه روز به ۱۵ الی ۲۰ مورد در روز رسیده است، گفت: اجتماعات اینگونه اثر سو می‌گذارند و شاهد شیوع بیشتر کرونا بودیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود و میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-2 اینتر میامی)

گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند را مشاهده می کنید.

دانلود (8.3MB)

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گل سوارز به نیو انگلند روی پاس مسی (نیوانگلند 1-4 اینتر میامی)
  • گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-2 اینتر میامی)
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد