Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:41:27 GMT

فعالیت دو مرکز نقاهتگاهی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۹۴۵۹

فعالیت دو مرکز نقاهتگاهی در سراسر کشور

به گزارش افکارنیوز،

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام مسافرت‌های غیرضروری توسط برخی از مردم، میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش پیدا کرده است که این موضوع زنگ خطر جدی برای حوزه سلامت کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۳ میلیون نفر در طرح غربالگری کرونا مشارکت داشته اند، بیان کرد: حدود چهار میلیون نفر از افرا بالای ۶۰ سال غربالگری شده‌اند که ۳۱.۷ درصد از آن‌ها  نیازمند انجام آزمایش بودند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده حدود ۱۲ میلیون نفر از افراد زیر ۱۵ سال تاکنون غربالگری شده اند.

فتحیان با بیان اینکه از هفته گذشته نسبت موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر میزان مرگ و میرناشی از بیماری کرونا در ایتالیا ۱۱.۴۶ درصد و این میزان در آلمان ۳.۳ درصد است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید از مراکز نقاهتگاه‌ی حمایت بیشتری شود، گفت: در حال حاضر از میان ده نقاهتگاه موجود در کشور تنها دو مرکز مشغول به ارائه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان هستند. باید از نقاهتگاه‌ها حمایت بیشتری شود، زیرا این مراکز می‌توانند کمک حال بیمارستان‌ها در ارائه تخت‌های بیمارستانی باشند.

 

فتحیان با اشاره به اینکه در طرح غربالگری کرونا ۴۹ هزار و ۸۸ تیم داوطلب بسیج ملی مشارکت دارند، یادآوری کرد: ۲۵ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیازمند بستری در این مراکز هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرگ و میر غربالگری کرونا مرگ و میر شیوع کرونا غربالگری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی