Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هر کسی که تجهیزات علمی را ساخته می‌تواند از بازار بزرگی که در کشور ایجاد شده درآمدزایی کند، گفت: تفاهم‌نامه‌های جدیدی با دانشگاه آزاد اسلامی داریم که امیدواریم به تدریج عملیاتی شوند، چون حجم بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد است.

به گزارش ایسنا سورنا ستاری امروز در تقدیر از آزمایشگاه‌ها و پژوهشگران آزمایشگاهی که در محل معاونت علمی برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های آزمایشگاهی مربوط به تجهیزات می‌شود، افزود: این هزینه‌ها، هزینه‌های سنگینی است، به خاطر داریم که در یکی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها یکی از اعضای هیات علمی درخواست دستگاه TEM داشت که در همان زمان با شبکه آزمایشگاهی تماس گرفته شد و در زمینه تعداد این دستگاه پرسیده شد و این‌که این دستگاه در همان دانشگاه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های آزمایشگاه یک روز و یا یک هفته در سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این مشکل یک مشکل جدی است که ما تجهیزات آزمایشگاهی زیادی داریم که بدون هدف خریداری شده‌اند و یا دستگاه بر اساس اجرای یک پروژه‌ای خریداری شده است. من می‌توانم تجهیزات بسیاری را نام ببرم که خریداری شده‌اند ولی حتی یک تست هم با آن‌ها انجام نشده و در حال حال حاضر دستگاه از کالیبراسیون خود خارج شده است.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها که از کالیبراسیون خود خارج شده برای راه اندازی مجدد باید هزینه‌های زیادی را پرداخت، ادامه داد: خریداری تجهیزات آزمایشگاه کار ساده‎ای نیست، بلکه نیاز به قطعات و نمایندگی و پیشتیباتی دارد.

معاون علمی رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه این تجهیزات به صورت جزیره‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند، ادامه داد: آزمایشگاه‌هایی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده‌اند که حتی اعضای هیات علمی آن‌ها نمی‌دانند که چه دستگاه‌هایی خریداری شده است و در صورتی که دستگاه‌ها خراب شوند، نمی‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش با این مسائل مواجهیم، افزود: این امر باعث شد که ما راه‌اندازی شبکه راهبردی آزمایشگاهی را به طور جدی پیگیری کنیم و با این اقدام تاکنون بیش از ۱۶ هزار دستگاه «های‌تک» آزمایشگاهی وارد این شبکه شده است و بخش خصوصی که کمتر تجهیزات را دارد، بیشترین سرویس حدود ۴۵ درصد خدمات شبکه راهبردی آزمایشگاهی را دریافت کرده چون این بخش می‌داند که چه دستگاهی را می‌خرد و تلاش می‌کند که خروجی داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه ما به این مطلب توجه نمی‌کنیم که این نیروی انسانی و محقق است که پژوهش را انجام می‌دهد نه دستگاه آزمایشگاه، ادامه داد: دستگاه آزمایشگاهی یک ابزار است.

وی با اشاره به خدمات شبکه راهبردی آزمایشگاهی، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در باشگاه مشتریان و ۶ هزار شرکت و ۴ تا ۵ هزار نفر افراد مستقل و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها عضو این شبکه شدند.

ستاری ارائه تخقیف تا ۵۰ درصد به اعضای هیات علمی را از حمایت‌های این شبکه از محققان دانشگاهی نام برد و افزود: من اعلام کردم که اگر حتی اعضای هیات علمی از این سهمیه استفاده کردند، باز این سهمیه تمدید شود؛ چرا که این خالص‌ترین خدمت به اعضای هیات علمی است و تا آنجایی که می‌توانیم هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی را برای اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران و دانشجویان پسا دکترا کاهش دهیم تا آنها را ترغیب کنیم که از این شبکه استفاده کنند و این امر باعث رشد آنها می‌شود.  

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه باید محققان را ترغیب کنیم که از این شبکه استفاده کنند، این امر را موجب تقویت و رشد بخشی خصوصی دانست و یادآور شد: تفاهم نامه‌های جدیدی با دانشگاه آزاد اسلامی داریم که امیدواریم به تدریج عملیاتی شوند، چون حجم بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ گروهی کار کردن و شبکه‌ای، خاطر نشان کرد: ما مشکلات زیادی برای واردکردن تجهیزات آزمایشگاهی و تعمیرات و نرم‌افزارهای آنها داریم و حمایت از ساخت تجهیزات ساخت داخل از برنامه‌های ما است که خوشبختانه عدد قابل توجهی تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل داریم.

وی تاکید کرد: ما معمولا در معاونت علمی تجهیزات خارجی خریداری نمی‌کنیم.

ستاری با اشاره به توسعه آزمایشگاه‌ها در کشور، افزود: امروزه شاهدیم که دانش آموزان در آزمایشگاه‌های پژوهشسراها حضور دارند و با دستگاه‌های آزمایشگاهی کار می‌کنند که این امر یک فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم دستگاه‎‌های آزمایشگاهی را خودمان بسازیم و نوآوری‌های کشور را از همان زمان به دانش‌آموزان منتقل کنیم، اظهار کرد: بر اساس نیاز دانش‌آموزان، می‌توانیم دستگاه‌ها و تجهیزاتی را بسازیم و این از جمله کارهایی است که با وزارت آموزش و پرورش برای همکاری در نمایشگاه ایران ساخت شروع کردیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه به صورت جدی از شبکه حمایت می‌کنیم، افزود: اکنون کلیه اعضای علمی، نخبگان، ایرانیان مقیم خارج و محققان خاص، از ۵۰ تا ۹۰ درصد تخفیف آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند.

ستاری با تاکید بر اینکه شبکه آزمایشگاهی جایی است که باید از محققان حمایت شود، ادامه داد: از هر کسی که طرح و پروژه تحقیقاتی دارد تا آنجایی که بتوانیم این شبکه‌ آزمایشگاهی فناوری راهبردی را تقویت می‌کنیم تا محققان در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما بزرگترین خریدار صنعت آزمایشگاهی در کشور هستیم، یادآور شد: ما بازار بزرگی داریم و هر کسی که دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی دارد می‌تواند از این بازار بزرگی که از طریق دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فراهم شده، دستگاه خود را به مرحله تست، وارد و از آن درآمدزایی کند.

معاون علمی رییس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که این رشد به طور جدی‌تری ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه راهبردی آزمایشگاهی سورنا ستاری معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري دانشگاه آزاد اسلامي تجهیزات آزمایشگاهی تجهیزات آزمایشگاه اعضای هیات علمی رییس جمهوری آزمایشگاه ها دانشگاه آزاد خریداری شده معاون علمی دانشگاه ها دستگاه ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی با انتشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و مؤثر برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

بیشتر بخوانید: بخشنامه سازمان سنجش ابطال شد/ نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی غیرقانونی است

متن نامه به شرح زیر است:

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ ت ۶۰۰۲۹ ه مورخ ۲ آذر ۱۴۰۱ هیأت وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیأت علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲ قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکور در شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228534 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی