Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پروژه موتورهای دیزلی نیمه‌سنگین شرکت ایپکو (شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو)، از تجاری سازی موتور OM۳۵۵ که در محصولات ایران خودرو دیزل استفاده می‌شود، تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام تولید انبوه موتور EF۷ از سال ۱۴۰۰ و تولید انبوه موتور XU پلاس در سال جاری، این بار نوبت به ارتقا موتورها در گروه خودروهای دیزلی ایران‌خوردو رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، امین مرادی -مدیر پروژه موتورهای دیزلی نیمه‌سنگین شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)- در این رابطه اظهار کرد: این طرح، با استفاده از سامانه سوخت رسانی چند راهه سوخت مشترک درحال اجرا بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص ویژگی‌های این موتور گفت:  OM۳۵۵ موتور دیزلی ۱۲ لیتری شش استوانه است که سامانه سوخت رسانی فعلی آن مکانیکی است. با توجه به استانداردهای آلایندگی و الزام دولت برای بهبود استاندارد آلایندگی موتورها، طرح ارتقای آن مطرح شد و این موتور به سامانه سوخت چندراهه مشترک مجهز شد. این سامانه به صورت الکترونیکی بوده و با افشانه‌های سلونوئیدی، دارای سامانه هوشمند کنترل موتور(ECU) است که در این حالت کنترل سوخت در شرایط بهتری انجام می‌شود. با استفاده از این سامانه عملکرد موتور بهبود یافته و آلاینده‌های خروجی موتور توسط سامانه SCR نیز کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول در ایپکو ضمن اشاره به اینکه در این طرح، نهایی‌سازی نگاشت موتور و انجام آزمون‌های تاییدیه آلایندگی موتور با توجه به تجارب و دانش فنی شرکت ایپکو در این زمینه و استفاده از امکانات و تجهیزات مشترک آزمون شرکت‌های ایپکو و ایدم انجام می گیرد، گفت: شرکت ایپکو خدمات پشتیبانی و مشاوره صحه‌گذاری مکانیکی موتور OM۳۵۵ مجهز به چند راهه سوخت مشترک را برعهده دارد.

مدیر طرح موتورهای نیمه‌سنگین ایپکو در رابطه با مراحل توسعه این موتور، اعلام کرد: در حال حاضر در مرحله نگاشت موتور هستیم. در کمتر از یک ماه آینده وارد مرحله صحه‌گذاری موتور و خودرو شامل آزمون‌های وظیفه‌ای و دوام خواهیم شد که با استفاده از توان مهندسی شرکت ایپکو در این زمینه و ظرفیت‌ها و امکانات انجام آزمون در شرکت‌های ایپکو و ایدم انجام خواهد شد.

مرادی تصریح کرد:‌ بعد از انجام فعالیت‌های نهایی نگاشت، نیاز به انجام آزمون‌های تاییدیه آلایندگی و مصرف سوخت است که این موارد بر اساس استانداردهای تعریف شده و براساس گزارش آزمون‌های تاییدیه آلایندگی و مصرف سوخت موتور دیزل نیمه سنگین در داخل کشور صورت خواهد گرفت. پس از تاییدیه نهایی سطح آلایندگی در آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست، موتور برای تنظیمات نهایی بر روی خودرو نصب خواهد شد و پس از صحه‌گذاری موتور در اتاق آزمون و روی خودرو، محصول نهایی آماده تولید انبوه خواهد بود.
وی در پایان  ضمن تاکید براینکه با انجام این طرح در داخل کشور، از خروج ارز در شرایط کنونی کشور جلوگیری شده است، اظهار کرد: همچنین با اجرای این طرح، زمینه لازم برای ارتقای دیگر موتورهای تولیدی ایدم که در محصولات ایران خودرو دیزل استفاده می شود شامل موتورهای  OM۳۶۴  و OM۴۵۷ نیز فراهم خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موتورهای دیزلی ايران خودرو ایران خودرو دیزل استاندارد آلایندگی یورو 5 تولید انبوه ایران خودرو نیمه سنگین شرکت ایپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار