Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان ‌غربی گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا به منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا در آذربایجان ‌غربی پلاسما اهدا کرده‌اند. - اخبار استانها -

مجتبی قهرمان رضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اهمیت پلاسما در بهبود بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون 400 بیمار بهبودیافته از بیماری کووید 19 به شکرانه سلامتی پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نحوه اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کووید 19 افزود: تمام افرادی که به بیماری کرونا مبتلا و بهبود پیدا می‌کنند می‌توانند پس از 28 روز نسبت به اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان ‌غربی تصرح کرد: بنابراین از بهبودیافتگان پلاسما درخواست می‌شود با توجه به اینکه با گذر زمان میزان پادتن تولیدی در خون آنها کاهش می‌یابد و دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی بهترین زمان ممکن برای اهدای پلاسما است، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و به یاری هموطنان بیمار بشتابند.

اهدای 630 مورد پلاسما در اصفهان؛ ذخیره خونی در فصل سرما رو به کاهش می‌رودبیماران کرونایی کاشان هنوز پلاسما دریافت نکرده‌اندتوصیه مدافع سلامت بهبود یافته از کرونا به مردم: نذر پلاسما را فراموش نکنیم + فیلم

وی با اشاره به مصرف پلاسمای اهدای بهبودیافتگان کووید 19 گفت: پلاسماهای تهیه‌ شده صرفا با تجویز پزشک و برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها مصرف می‌شود.

قهرمان رضائیه بیان کرد: در حال حاضر سه دستگاه دریافت پلاسما از بیماران کووید 19 در سطح اداره کل وجود دارد و با توجه به اینکه این دستگاه‌ها فقط در مرکز استان وجود دارد، هم ‌استانی‌ها و نیکوکاران می‌توانند برای اهدا پلاسمای خون خود به اداره کل انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 70 هزار نفر از مردم استان برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند عنوان کرد: خون‌های اهدا شده برای مصدومان، بیماران در بخش‌های جراحی، بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی، بیماران فاویسمی و سایر نیازمندان مصرف می‌شود.

قهرمان رضائیه با بیان اینکه پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین در استان ادامه دارد گفت: این طرح در روز اربعین حسینی نیز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر میزبان اهدا کنندگان خون است.

به گزارش تسنیم مردم استان آذربایجان ‌غربی در روز تاسوعا و عاشورا دو هزار و 500 کیسه خون اهدا کردند.

انتهای پیام/ 7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون مراجعه اهدای پلاسما برای اهدا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی