Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به نقش دامپزشکی و اهمیت آن در سلامت جامعه گفت: نظارت‌های تخصصی از سوی گروه‌های دامپزشکی و نظارت‌های بهداشتی در حوزه‌های دامپروی، آبزی پروری، پرورش طیور و فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه نظارت بر ضوابط قرنطینه‌ای در خوزستان به صورت شبانه روزی و در طول روز‌های سال صورت می‌گیرد، افزود: همه فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی استان به منظور حفظ و نگهداری سرمایه دامداران و همچنین بهداشت سطح جامعه است.

کنارکوهی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از نهاده‌های خام دامی از طریق استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند باعث بیماری‌های دامی یا بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضل دامپزشکی استان کمبود نیرو و اعتبارات برای انجام ماموریت‌های دامپزشکی است که رفع آن‌ها از الزامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش طیور پرورش دام پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش