Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شاه نظری با اشاره به اینکه از سال ۶۹ تا کنون در ۸۷ هزار هکتار از اراضی گیلان طرح تجهیز و نو سازی شده است، گفت: ۹۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری باقیمانده که قابیلت اجرای طرح تجهیز را دارند.

وی با اشاره به اینکه احداث جاده‌های دسترسی بین مزارع، مدیریت بهینه آب مصرفی در کشاورزی، افزایش امکان کشاورزی مکانیزه، و در مجموع افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی حاصل اجرای طرح است، ادامه داد: ۱۲۵ هزار خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته شده به این طرح دریافت شده که پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار هکتار با برآورد ۲,۰۰۰ میلیارد ریال در سال جاری انجام پذیرد.

کد خبر 5040557

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان اراضی کشاورزی رشت ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد