Web Analytics Made Easy - Statcounter

خنافره نقش و اثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دینی و مذهبی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کانون‌‌های مساجد در این راستا باید به سوی برنامه‌های تاثیرگذار روی آورند و در این زمینه کوشا باشند.

«جواد خنافره» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام ماه محرم و صفر، با تشریح فعالیتهای کانون فرهنگی هنری علی این ابی طالب (ع) مسجد امام علی (ع) خرمشهر، از تامین ۲۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده از سوی شهرداری خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در منطقه مقدار از این مواد را برای ضدعفونی مسجد و مابقی در میان خانواده‌ها و مغازه‌داران اطراف مسجد توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب (ع) خرمشهر از تهیه و توزیع ۲۰۰ عدد ماسک در میان عزاداران خبر داد و افزود: علاوه بر آن نیز از پنج لیتر الکل برای ضدعفونی مسجد و عزاداران حسینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر در راستای برگزاری مراسمات عزاداری ویژه ایام محرم استفاده کردیم.

 

وی به فعالیت‌های این کانون در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: در راستای طرح فعالیت‌های جهادی امام جماعت مسجد و نیروهای کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب (ع) خرمشهر در پیک اول شیوع کرونا ویروس وظیفه ضدعفونی و گندزدایی برخی از معابر و خیابان‌های شهرستان را برعهده داشتند.

 

خنافره از توزیع بسته‌های مواد غذایی در میان نیازمندان خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: ۵۵ بسته از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند، ۵۰ بسته از سوی سپاه ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر و ۵۰ بسته نیز از محل کمک‌های مردمی تامین و در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار دادیم.

 

وی از برپایی کاروان شادی ویژه عید غدیر در خرمشهر خبر داد و بیان کرد: در این آئین به همت و با حمایت همه‌جانبه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند ۲۰ کیلو شیرینی در میان شهروندان توزیع کردیم و علاوه بر آن نیز ۵۰ بسته فرهنگی به ارزش ۶ میلیون ریال که بخشی از آن در میان بچه‌های مسجد و اهالی محل و  بخش دیگری در میان شهروندان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب (ع) خاطر نشان کرد: همچنین با برگزاری مسابقه ویژه عید غدیر که به همت و حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند صورت گرفت توانستیم به ۱۰ نفر از  برندگان جوایزی را به ارزش ۲ میلیون ریال اهدا کنیم.

 

وی از اهدای ۱۰ گیگ اینترنت به بچه‌های مسجد در راستای فعالیت‌های فرهنگی این کانون خبر داد و تصریح کرد: این مقدار اینترنت اهدایی به بچه‌های مسجد در جهت استفاده در گروه‌های فیلم، اشتراک‌گذاری برنامه‌ها و گروه‌های قرآنی صرف شده و علاوه بر آن نیز با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند نمایش‌هایی را به مناسبت ایام فاطمیه و عید غدیر در مقابل درب مسجد اجرا کردیم و در این برنامه‌ها هدایایی به ارزش ۲ میلیون ریال در میان بچه‌های مسجد توزیع شد.

 

خنافره با بیان اینکه در ایام محرم ۱۱ شب مراسمات عزاداری را به دو زبان عربی و فارسی برگزار کردیم گفت: توزیع ۵۰۰ پرس غذای نذری در پنج شب از ایام دهه دوم محرم میان عزاداران و نیازمندان و پذیرایی در این ۱۱ شب مراسم با هزینه خیرین، اجرای زیارت عاشورا در شب‌های محرم و همچنین برگزاری جلسات قرآن از دیگر برنامه‌های این کانون فرهنگی هنری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان بود که اجرایی شدند.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا در جهان و به طبع آن در کشور ما به ویژه شهرستان خرمشهر برگزاری کلیه برنامه‌ها را با اختلال مواجه کرد، ما نیز از این مسئله مستثنی نبودیم و در این ایام نتوانستیم برنامه‌ای را به صورت حضوری و مستمر برگزار کنیم اما از طریق فضای مجازی توانستیم بخشی از برنامه‌ها از جمله ارسال داستان، مطالب قرآنی و عکس نوشته‌های اعیاد قربان و غدیر، ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و دوران دفاع مقدس را به اشتراک مخاطبان بگذاریم.

 

مدیر کانون علی ابن ابی طالب (ع) خرمشهر نقش و اثر کانون‌های مساجد در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دینی، مذهبی و ارزشی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: کانون‌های مساجد در این راستا باید به سوی برنامه‌های تاثیرگذار روی آورند و در این زمینه کوشا باشند، علاوه بر آن نیز باید در جهت انتقال ارزش‌های دینی و مذهبی به جوانان و نسل آینده به جد پای کار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای جذب بچه‌های مسجد و جوانان تاکنون اقدامات بسیار زیادی صورت گرفت تاکید کرد: خرید وسایل تفریحی مانند فوتبال دستی در مسجد، توزیع اینترنت رایگان، برگزاری اردو و کلاس‌های قرآنی، برپایی برنامه‌های تابستانه، برگزاری مسابقات دینی و مذهبی ویژه تمام سنین و توزیع هدایا از مهم‌ترین اقدامات کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی (ع) خرمشهر در جهت جذب بچه‌های مسجدی و جوانان بوده است.

 

خنافره افزود: همچنین تدوین برنامه‌های مدون، کمک در اجرای مناسب و دقیق برنامه‌های فرهنگی، جذب جوانان و انتفال ارزش‌های دینی به نسل جدید از جمله اهدافی هستند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در راستای مبارزه با تهاجمات فرهنگی بیگانگان در بحث مسئله دین‌گریزی تاثیرگذار باشند و نقش‌آفرینی کنند.

 

وی به نقش رسانه‌ها در جهت ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: باید رسانه‌ها در این امر کوشا باشند، همچنین تقویت حضور کانون‌ها در فضای مجازی برای جذب جوانان و نسل جدید به مساجد می‌تواند کاربرد مفیدی داشته باشد.

 

مدیر کانون علی ابن ابی طالب (ع) خرمشهر خواستار حمایت از فعالیت‌های هنری جوانان شد و تصریح کرد: اکنون دو گروه هنری داریم که برای اجرای برنامه‌ها به بودجه نیاز دارند، متاسفانه این کانون فاقد حداقل امکانات است و ما فقط از طریق امکانات شخصی و خدماتی شهری کارها را انجام می‌دهیم.

 

وی با انتقاد از شهرداری، اداره برق و آبفا این شهرستان بیان کرد: متاسفانه اداره برق در اصلاح روشنایی عمومی، شهرداری در تامین نظافت عمومی و اداره آب در جمع‌آوری فاضلاب اطراف مسجد با ما همکاری نمی‌کنمد، به‌طوری که در این سه موضوع اهالی محل از جمله مسجد امام علی (ع) خرمشهر با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: تهیه و توزیع بسته های غذایی خبرگزاری شبستان خوزستان ایام محرم و صفر نقش کانون های مساجد منطقه آزاد اروند دهه دوم محرم غذای نذری کانون های فرهنگی هنری مساجد فضای مجازی مساجد منطقه آزاد اروند ستاد هماهنگی کانون کانون فرهنگی هنری علی علی ابن ابی طالب کانون های مساجد علاوه بر آن نیز ارزش های دینی بچه های مسجد دینی و مذهبی مدیر کانون برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد