Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در نشست با بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت‌های استان اردبیل توسط این نهاد به خوبی شناسایی شده و بخشی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آن‌ها فراهم شده و بخشی در حال مهیا شدن است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های توسعه‌ای واحد استان اردبیل در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل با توجه به ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی خود، در حال حاضر خدمات خوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارامیدواری کرد مسوولان استان در واگذاری زمین و احداث مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی در اردبیل همکاری کنند.

وی همچنین به احداث ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت اشاره کرد و گفت: این ساختمان با کاربری فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با تکیه بر منابع درآمدی داخلی جهاد دانشگاهی بدون مساعدت استان احداث شده است.

رییس جهاد دانشگاهی ایران افزود: با توجه به اینکه کل بودجه تخصیصی جهاد دانشگاهی تنها ۲۰ درصد از بودجه دولتی است انتظار داریم در ساخت و راه‌اندازی مجتمع سلامت مساعدت ویژه‌ای از سوی دولت و مجلس از طریق سازمان برنامه و بودجه استان انجام گیرد.

او ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری در استان اردبیل را یکی از طرح‌های فناورانه اولویت‌دار جهاد دانشگاهی دانست و تشریح کرد: این طرح یکی از پروژه‌های مشترک جهاد دانشگاهی اردبیل و پژوهشکده توسعه شیمیایی ایران وابسته به این نهاد است.

وی حمایت استان از جهاد دانشگاهی در خرید سوله و تجهیز این واحد صنعتی را خواستار شد و اضافه کرد: تامین امکانات برای راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری با تخصیص اعتبار، بودجه و تسهیلات از سوی متولیان حمایت شود.

طیبی اقدام دیگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل را انجام تحقیقات بر روی جنگل‌های فندق استان ذکر کردو افزود: فندق یکی از ظرفیت‌های اردبیل برای توسعه می‌تواند باشد به همین خاطر واحد اردبیل در سال‌های گذشته انجام مطالعات و تحقیقات برای حفظ و توسعه این جنگل‌ها را آغاز کرده است.

وی در زمینه پیگیری‌های جهاد دانشگاهی اردبیل برای تامین زمین مناسب برای راه‌اندازی کلکسیون فندق و انجام تحقیقات لازم گفت: با تحقق این امر زمینه برای  تولید نهال شناسنامه‌دار فندق فراهم خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و تاثیرگذار، در ۴۰ سال فعالیت خود کارهای ارزشمندی در حوزه فناوری انجام داده است، گفت: با توجه به عملکرد خوب جهاد دانشگاهی لازم است حمایت‌های بیشتری از آن از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی انجام بگیرد.

صدیف بدری افزود: در استان اردبیل جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت باروری با ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های مناسب و ارائه خدمات پزشکی و درمانی مناسب به خانواده‌ها موفق عمل کرده است ، همچنین در این مرکز تسهیلات خوبی با جلب حمایت خیرین و اجرای طرح‌های حمایتی برای درمان زوجین نابارور کم بضاعت ارائه می‌شود.

وی توسعه صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی به عنوان محصول مهم تولیدی استان را امری ضروری دانست و افزود: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری به تولید محصولی با ارزش افزوده بالا از خام‌فروشی این محصول جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم شریف اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از این طرح فناورانه تاکید و عنوان کرد: از جهاددانشگاهی برای تامین سوله و تجهیزات این واحد صنعتی با تخصیص اعتبارات با استفاده از ظرفیت‌های بودجه‌ای و تسهیلاتی کمک خواهیم کرد.

بدری انجام تحقیقات فندق در سه سال اخیر را در شناسایی توده‌های مقاوم به سرمای بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: سرمای دیررس بهاره یکی از معضلات استان اردبیل در حوزه کشاورزی استان است به همین خاطر از جهاددانشگاهی انتظار دارین این تحققات را تا حصول نتجه ادامه دهد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم گفت: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و با راه‌اندازی مراکز پژوهشی، درمانی، فرهنگی و آموزشی، گامی اساسی در رشد و توسعه استان برخواهد داشت.

مهران اوچی اردبیلی از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی جهت ساخت تجهیزات لازم برای راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از حمایت‌های علمی و فنی پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران، ساخت این واحد نیمه صنعتی در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری این پژوهشکده در حال اجرا است.

او از تامین نیروی انسانی این طرح خبر داد و گفت: نشاسته حفاری یک محصول استراتژیک مورد نیاز کشور و ۱۰۰ درصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول را در صنعت نفت تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

اوچی اردبیلی از جذب ۶ نفر فلوشیپ نازایی و خرید تجهیزات درمانی با هزینه‌کرد بیش از ۱۵ میلیارد ریال برای ارتقای فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری واحد اردبیل خبر داد و افزود: در راستای توسعه اجرای طرح‌های پژوهشی علاوه بر تجهیز آزمایشگاه‌های جنین‌شناسی، تشخیص طبی و سیتوژنتیک، آزمایشگاه سلولی و ملکولی نیز در سال‌جاری در جهاددانشگاهی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت مسوولان استانی زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع برای احداث مجتمع سلامت اختصاص یافته که در حال طی کردن مراحل واگذاری است، تصریح کرد: تحقق این امر توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری و ایجاد مرکز تحققات سلولی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری اخبار کنکور جهاد دانشگاهی استان اردبیل جهاد دانشگاهی اردبیل مجلس شورای اسلامی پایلوت نیمه صنعتی درمان ناباروری نشاسته حفاری مجتمع سلامت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد