Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:38:06 GMT

قصد ما لطمه زدن به بحث جهانی‌سازی همدان نبود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۱۸۵۸

قصد ما لطمه زدن به بحث جهانی‌سازی همدان نبود

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه درباره ساخت‌سازهای اخیر در حریم شاهزاده حسین(ع) تابع قوانین جاری و نظرات کارشناسی هستیم، اعلام کرد: قصد ما لطمه زدن به بحث جهانی سازی همدان نبود.

خسرو محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در روزهای گذشته دو جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان برگزار کردیم و در مورد راهکارها و برطرف کردن معضلات ساخت‌وسازهای حریم شاهزاده حسین(ع) صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در مورد ساخت‌وسازها پیرو قوانین جاری و نظرات کارشناسی هستیم، تصریح کرد: قصد ما لطمه زدن به بحث جهانی سازی همدان نبود و البته مشکل پیش آمده هم در آن حد آسیب زننده نیست.

محمدی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازها صرفاً به علت رفع مشکلات مردم است، بیان کرد: فضای این آستان مقدس محدود است و مشکلاتی در آن وجود دارد و اداره‌کل اوقاف استان باید پاسخگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه ساخت‌وسازها توسط هیئت امناء و با هدف خدمات‌دهی بهتر به همشهریان انجام شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک دهه است که موضوع تعیین تکلیف شاهزاده حسین(ع) مورد بحث است و امیدواریم هر چه زودتر تصمیم جدی گرفته شود تا مشکلات مردم هم حل شود.

به گزارش ایسنا، آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) یکی از امامزادگان شهر همدان است که علاوه بر جایگاه ویژه مذهبی دارای ارزش تاریخی نیز است، این بنا در محدوده بافت تاریخی همدان قرار دارد و طبق ضوابط نباید ساخت‌وساز و تعریض در آن صورت بگیرد این درحالیست که چندیست ساخت‌وسازهایی در جوار این آستان در حال انجام است. در ضمن طرح حفاظت و ‌توسعه این آستان مقدس در استانداری همدان در دست تهیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شاهزاده حسین سازمان اوقاف میراث فرهنگی شاهزاده حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید