Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، گفت: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها نیز می‌گذارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سید رضا صدرالحسینی، با اشاره به مهمترین محور‌های سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ازجمله فرازی که به احیای داعش توسط آمریکا در منطقه اشاره داشت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها را نیز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا بواسطه این گروهک تروریستی و جنایتکار به اهداف خود در منطقه برسند و بعداً به دلیل ضعفی که به وجود آمد و قدرت نمایی که مقاومت توانست در مقابل داعش داشته باشند، خود را مخالف داعش نشان دادند و به مقابله نظامی با داعش پرداختند که البته هیچ سند رسمی هم در این رابطه وجود ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: ترامپ در یک شوی رسانه‌ای اعلام کرد داعش را از بین بردیم، اما حرکت‌هایی که در همین ماه‌های اخیر داعش در عراق انجام می‌دهد، نشان از این دارد که داعش بوسیله حزب بعث و با حمایت آمریکایی‌ها مجدداً در حال انجام اقدامات خرابکارانه در منطقه است.

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: ناگفته نماند بعد از فرو افتادن پرچم داعش در عراق و سوریه؛ سال گذشته در تجمعاتی که با نظارت مستقیم آمریکایی‌ها در عراق انجام می‌شد، داعش پرچم‌اش را در برخی مناطق بالا برد و متاسفانه شاهد بودیم آن‌ها تعدادی از شهروندان عراقی خصوصاً یک جوان ۱۶ ساله را کشتند و پوستش را کندند و مدتی جسد او را در یکی از خیابان‌ها آویختند و مسئولیت این اقدام شنیع را نیز برعهده گرفتند.

صدرالحسینی در عین حال تصریح کرد:‌سید حسن نصرالله در این باره هشدار داد که نباید نسبت به تکثیر نیرو‌ها و اقدامات آینده داعش بی‌تفاوت بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره این بخش از صحبت‌های سید حسن نصرالله که گفت «در طرح مکرون دنبال روی کارآوردن اقلیت به جای اکثریت در لبنان هستند» نیز عنوان کرد: پس از سفر دوم مکرون به لبنان و اقداماتش، سید حسن نصرالله اعلام کرد، بخش قابل توجهی از نیرو‌های سیاسی اجتماعی لبنان در دو حزب امل و حزب الله در جریان تقسیم قدرت نادیده گرفته شده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: در حقیقت چهره واقعی مکرون به لبنان، از همان سفر اولش برای تحلیلگران سیاسی مشخص بود این که او در حال انجام یک مأموریت آمریکایی است، اما سید حسن نصرالله نیز هوشمندانه به بیانات او واکنش نشان داد.

منبع: میزان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آمریکا داعش سید حسن نصر الله احیای داعش سید حسن نصرالله آمریکایی ها احیای داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟