Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز امروز به همراه حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در منطقه اسلام آباد حضور پیدا کرد تا بر پروژه آسفالت این منطقه نظارت مستقیم داشته باشند. 

تکمیل شبکه فاضلاب، تکمیل لوله کشی گاز، آسفالت و بهسازی معابر بخشی از خدماتی است که در این منطقه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی شاعری شهردار اهواز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و دستورات نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، مجموعه شهرداری مکلف شد که مشکل آسفالت منطقه اسلام‌آباد را حل و رفع کند. 

وی ادامه داد: آسفالت کردن این منطقه مستلزم رفع مشکل فاضلاب است، که همزمان این اقدام در حال انجام است تا کار به اتمام رسد. 

شهردار اهواز گفت: بنا است که با سرعت مشکل این منطقه را به اتمام برسانیم تا مشکلات مردم در این منطقه کاهش پیدا کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز خوزستان نماینده ولی فقیه فاضلاب شهردار آسفالت اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از انجام مطالعات آسفالت پلیمری خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای افزایش کارخانه آسفالت نداریم.

به گزارش ایسنا، صداقتی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سال جاری سال پرپروژه‌ای برای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواهد بود، گفت: از سال۱۴۰۰ برنامه ریزی و ریل گذاری در حوزه فنی و عمرانی انجام دادیم، به گونه‌ای که مطالعات احداث پروژه‌های مختلف را انجام داده و از سال ۱۴۰۱ انجام پروژه‌ها را در دستور کار قرار داریم و حالا ۲۵ پروژه عمرانی در سال جاری افتتاح خواهند شد که هر کدام از این پروژه‌ها انرژی جدیدی را به بدنه شهرداری تهران تزریق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اولین افتتاح عمرانی‌مان در ۲۰ شهریور بود یعنی شش ماه اول سال پروژه‌ای برای افتتاح نداشتیم، اظهار کرد: اما امسال از ۲۰ فروردین‌ماه اولین پروژه سال جدید را افتتاح کردیم و در نظر داریم هر ماه دو پروژه عمرانی افتتاح کنیم هرچند که ممکن است برخی پروژه‌ها از نظر وسعت کوچک باشند؛ اما قطعا پیچیدگی و حساسیت‌های خاص خود را دارند.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه عملیات بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان امروز رونمایی شد، تصریح کرد: در حال حاضر در ۳۰ نقطه شهر عملیات تراش و روکش آسفالت در حال انجام است که این عملیات عمر مفید آسفالت را حداقل ۱۰ سال افزایش می‌دهد.

صداقتی با بیان اینکه شهردار تهران انصافا نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی دارد؛ به گونه‌ای که در تامین منابع و همچنین رفع معارضین پروژه‌ها دستورات اکیدی داشته است، ادامه داد: سهم آسفالت تهران در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود چرا که ما یک افق ۱۰ ساله ترسیم کردیم و بعد از ۱۰ سال کل آسفالت نوسازی خواهد شد و معابر نیز اولویت‌بندی خواهد شد و بزرگراه هایی همچون یادگار و حکیم در اولویت هستند و در نظر داریم تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت در سال را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های آسفالت موجود صرفا در جهت تولید آسفالت نو فعال هستند، تصریح کرد: باید به سمت کارخانه‌های آسفالت بازیافتی برویم تا از تراشه‌های آسفالت در تولید آسفالت جدید استفاده کنند که تکنولوژی خاصی را می‌طلبد و در همین زمینه کارخانه‌ جدیدی تحت عنوان آسفالت بازیافتی احداث شود تا با استفاده از تراشه‌های آسفالت نسبت به تولید آسفالت جدید اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اضافه کرد: تراشه‌های آسفالت قیمت مصالح را دارند و درصدی قیر به آنها اضافه شده است و با استفاده از تراشه‌های موجود آسفالت می‌توانیم در مصرف قیر نیز صرفه‌جویی کنیم که معضل زیست محیطی نخواهد داشت.

صداقتی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر حجم تراشه‌های آسفالت موجود اظهار کرد: تراشه‌هایی که در بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود براساس قراردادی که با پیمانکاران داریم در محلی دپو می‌شود و حجم این تراشه‌ها در حال حاضر مشخص است و باید بگویم حداقل سه سال کارخانه بازیافتی‌مان خوراک دارد یعنی سه سال طول می‌کشد که کارخانه بازیافتی‌مان تراشه‌های موجود را بازیافت کند.

وی درباره استفاده از روش‌های نوین در آسفالت‌ ریزی گفت: روش تراش و روکش موضوع قدیمی نیست که بخواهیم آن را رها کنیم و به سراغ روش‌های نوین بپردازیم و دقت داشته باشید که تهران یک میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومترمربع معابر دارد و اگر بخواهیم زیرساخت‌ها را بتنی کنیم هزینه مضاعفی خواهد داشت و این در حالی است که ما سعی می‌کنیم که آسفالت در معابر مهم همچون بزرگراه‌ها را از مواد درجه یک استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که محیط زیست اعلام کرده که هنوز به کارخانه آسفالت واقع در آبعلی مجوز نداده است، گفت: برنامه‌ای برای افزایش کارخانه آسفالت نداریم و از نظر زیرساختی و برنامه ریزی نیز به حد مطلوب رسیدیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که باید در سمت شرق تهران کارخانه آسفالت داشته باشیم، تصریح کرد: در حال رایزنی با محیط زیست هستیم که مجوزهای لازم با اتخاذ رویکرد مثبت اخذ شود چرا که محیط زیست می‌گوید کارخانه‌های تولیدی باید به شعاع ۱۲۰ کیلومتری خارج از شهرها منتقل شوند؛ اما اگر کارخانه آسفالت را به بیرون از شهرها ببریم آسفالت یخ‌زده به معابر می‌رسد که در حال رایزنی هستیم تا موارد فنی طی شود.

صداقتی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی آسفالت بزرگراه امام علی (ع) که کیفیت نامناسبی دارد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال از عمر آسفالت بزرگراه امام علی (ع) می‌گذرد، یعنی ممکن است ترک‌های طبیعی در سطح آسفالت ایجاد شده باشد که دو تیم آسفالت در بزرگراه امام علی (ع) مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با تاکید بر این‌که دانشگاه امیرکبیر به عنوان بازوی مطالعاتی به ما کمک می‌کند، تصریح کرد: کما این‌که در نوروز سال ۱۴۰۱ تعدادی از ایستگاه‌های بی آر تی که آسفالت‌شان دچار مشکل جمع‌شدگی شده بود با بتن الیافی تأمین شده است و در حال حاضر نیز مطالعات در مورد استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم