Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از چهار درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از ۳۰ درصد هم می‌رسد.

مهرعلی حق‌گویان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، علاوه بر آن به ۳۰ هزار نفر نیز به‌صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از چهار درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در برخی نقاط استان به بیش از ۳۰ درصد هم می‌رسد، بر اساس آمار ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، حق‌گویان اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۵۰۰ دانش‌آموز و بیش از ۴۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند، یکی از راهبردهای کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است چراکه به تغییر وضعیت خانواده مددجو کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا زنجیره فقر را قطع کنیم برای تحقق این برنامه لازم است بسترهای ایجاد فقر را از بین برده و یا در این روند اخلال ایجاد کنیم تا افراد به سمت توانمندی هدایت کنیم. برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند را نمی‌توان توانمند کرد ولی سایر مددجویان توانایی‌هایی دارند که می‌توان ظرفیت‌های آن‌ها را در بستر مشاوره‌های فرهنگی و حرفه‌ای ارتقاء داد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اگر فرزند مددجو بتواند درزمینهٔ تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته‌ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همان قطع زنجیره فقر است می‌رسد، بااین‌حال استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به‌عنوان‌مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار شد، قریب به ۱۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۳۰۰ مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شور عاطفه‌های سال جاری به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش آموزان نیازمند می‌رسد و حدود دو هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجازی آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت‌های ۲.۵ میلیون تومانی تهیه می‌شود و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که در صورت تأمین ۵۰ درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: در استان قریب ۴۰۰۰ یتیم و فرزند محسنین داریم و نزدیک به ۲۵ هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی رزمایش کمک به نیازمندان کمیته امداد استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی