Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن ورجاوند روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی را گرامیداشت و گفت: زمین موردنظر برای ساخت کشتارگاه صنعتی در دزفول تایید شده و استعلام‌های مورد نیاز و مراحل اداری برای ساخت آن در حال انجام است.
وی بیان کرد: هایپرمارکت‌هایی که همه اقلام موردنیاز مردم را به فروش می‌رسانند می‌توانند واحدی مجزا برای فرآورده‌های خام دامی اختصاص دهند تا توسط مسوول فنی به عنوان ناظر مستقیم و ثابت نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورجاوند افزود: قطعه بندی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در این واحدها انجام می‌شود به شرطی که محصولات در همان فروشگاه به فروش برسند و امکان فروش در سایر فروشگاه ها نباشد.
وی اظهارداشت: امروز نخستین پروانه بهداشتی سازمان دامپزشکی استان خوزستان برای هایپرمارکت گلباران صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی از جمله دام‌های اهلی، طیور، ماهی، زنبورعسل، کرم ابریشم، حیوانات باغ وحش و حیوانات غیرخوراکی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست و گفت: پرورش و نگهداری، تولید، کشتار، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی مانند تخم مرغ، آبزیان و انواع گوشت از جمله وظایف دامپزشکی است و این نظارت‌ها از زمان تولید تا قبل از پخت انجام می‌شود.
وی افزود: نظارت بر کشتارگاه‌ها، صیدگاه‌ها، سردخانه‌ها، کارگاه‌های بسته بندی و قطعه بندی، تالارها، آشپزخانه‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌ها و نظارت بر سلامت و نحوه تولید و عرضه آنها از دیگر وظایف دامپزشکی است.

ورجاوند نظارت و صدور پروانه برای درمانگاه های دامپزشکی، داروخانه ها، شرکت های تولید واکسن را از دیگر وظایف دامپزشکی دانست و گفت: خدمات دامپزشکی از نزدیکترین نقاط پرورش دام تا مناطق سخت گذر احمدفداله با فاصله ۱۷۵ کیلومتری شهر دزفول ارائه می‌شوند.
وی با بیان اینکه در دزفول همه گروه های هدف جز اسکله صیادی وجود دارد، گفت: کارگاه بسته بندی تخم مرغ نیز به زودی در دزفول راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره دامپزشکی دزفول درخصوص انتقال کووید ۱۹ از انسان به دام و برعکس نیز گفت: در دنیا انتقال بیماری کووید ۱۹ از دام به انسان و از انسان به دام ثابت نشده است با این وجود پروتکل‌های بهداشتی با نظارت بهداشت در مراحل پرورش، کشتار، بسته بندی و فروشگاه‌های بزرگ رعایت می‌شوند. 
وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های دزفول نیز گفت: واکسیناسیون دام براساس کانون‌های بیماری‌ها و براساس نیاز هر منطقه انجام می‌شود و شرایط هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است.

ورجاوند بیان کرد: باتوجه به اینکه واکسن ویروس کشته یا ضعیف شده بیماری است در برخی موارد نیازی به واکسیناسیون نیست و زمانی که موری از بیماری مشاهده می‌شود اقدام به واکسیناسیون می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد درصورت مشاهده مشکل بهداشتی و مسائل مربوط به دامپزشکی، با سامانه ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۲ تماس بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: دزفول ۴۰۰ هزار راس دام سبک( گوسفند و بز) و ۳۰ هزار راس دام سنگین(گاو و گاومیش)، پرورش طیور صنعتی، سه واحد پرورش بوقلمون، واحد پرورش بلدرچین، شترمرغ، آبزیان، کارگاه قطعه بندی مرغ، فرآوری آبزیان، انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی و چهار شرکت توزیع واکسن و دارو دارد که نظارت بر  فعالیت این واحدها برعهده دامپزشکی است.
وی افزود: هشت داروخانه، ۹ درمانگاه، سه سردخانه بزرگ، ۱۵ سردخانه کوچک و ۲ آزمایشگاه دامپزشکی نیز در دزفول فعال است و محدودیتی برای صدور پروانه بهره بهداشتی وجود ندارد.
 

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور توسعه ایران دام و طيور دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور توسعه ایران دام و طيور دزفول خوزستان سازمان دامپزشکی کشور توسعه ایران دام و طيور دزفول خوزستان اخبار کنکور فرآورده های خام دامی وظایف دامپزشکی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام