Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پروژه احداث خط لوله دومین سامانه بارگیری و صادرات میعانات گازی فازهای منطقه 2 پارس جنوبی تکمیل شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، با تکمیل این عملیات، خط لوله دریایی دومین گوی شناور فازهای منطقه دو پارس جنوبی با ظرفیت انتقال ٧ هزار متر مکعب بر ساعت میعانات گازی، آماده پیش‌راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات اجرایی این خط لوله ٣٦ اینچی در قالب قرارداد طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی و با استفاده ١٠٠ درصدی از توان متخصصان داخلی، از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران انجام شده است.
پروژه احداث خط لوله دومین سامانه بارگیری و صادرات میعانات گازی فازهای پارس دو در دو بخش اجرا شده است که در مرحله نخست، عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (Shore Pulling) به طول 1.3 کیلومتر برای نخستین بار با روش حفاری افقی جهت‌دار (HDD) در پارس جنوبی پایان یافت و مرحله دوم، لوله‌گذاری به طول 5.5 کیلومتر در مدت چهار روز کاری توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر تکمیل شد.
بر اساس برنامه کارفرمای پروژه، پس از تکمیل عملیات خط لوله کیش - بندر آفتاب، شناور لوله‌گذار عازم موقعیت پارس جنوبی شده و پس از آن عملیات نصب پلم، رایزر و نصب و راه‌اندازی بویه شناور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارس جنوبی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا