Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که مولود انقلاب اسلامی است و در طی سال‌های متمادی بعد از انقلاب رسالت‌های سنگینی را در حوزه‌های مختلف بردوش گرفته و به خوبی از عهده آن برآمده این روزها در استان گلستان با نفسی تازه و رویکردی تازه به دنبال حضور جدی در دانشگاه‌ها و تعامل با دانشگاهیان از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که قطعا به پویایی و نشاط این مجموعه و توسعه خدمات بنیادین و زیرساختی این نهاد در حوزه علم، فرهنگ و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دوره مدیریت نوین خود بعد از چند دهه نگاهی جدی به حوزه علم و فناوری داشته و تعامل خود را با نهادهای انقلابی مضاعف کرده است، اتفاقی در استان گلستان نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این راستا به دنبال شناخت ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و بهره‌مندی از آن بود که برای نیل به این هدف میزگردی با حضور مدیران و جمعی از معاونین و کارشناسان دانشگاه آزاداسلامی گنبدکاووس و جهاد دانشگاهی استان گلستان برگزار شد.

* دانشگاه آزاد بستر بزرگ همکاری با نهادهای انقلابی است/ هیچ نهاد علمی را رقیب نمی‌دانیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه نگاه ما در این واحد آموزش عالی تمرکز توامان آموزش و پژوهش است، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که کارهای پژوهشی آماده کردن بستر برای رشد و توسعه در حوزه‌های علمی و فرهنگی است.

احمد مهرابیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک فضای بزرگ برای توسعه و همکاری با نهادهای انقلابی است، افزود: توجه ویژه به حوزه علم و پژوهش یکی از اولویت‌های ماست که با همکاری صمیمانه با جهاد دانشگاهی به آن جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ دستگاه و نهاد آموزشی و پژوهشی را رقیب نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: ما همواره خود را همکار و همیار نهادهای خدمات‌رسان به مردم و انقلاب می‌دانیم و آماده‌ایم تمامی ظرفیت‌های خود را برای تعامل با جهاد دانشگاهی به میدان بیاوریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس بر لزوم عملیاتی شدن تفاهم‌نامه این دانشگاه با جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: برای ما داشتن تعامل دوسویه با نهادی همچون جهاد دانشگاهی افتخاری بزرگ است و امیدواریم بتوانیم در نهایت به نتیجه‌ای مطلوب برای اعتلای کشور و انقلاب برسیم.

* مهاجرت نخبگان گنبدی به تهران به دلیل فقدان بستر علمی و پژوهشی کارآمد

مهرابیان با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس همواره انسان‌های بزرگ و فرهیخته‌ای را در تاریخ خود داشته است، ادامه داد: متاسفانه به دلیل فقدان زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مناسب در سطح شهرستان عمدتا نخبگان گنبدکاووس از اقوام و مذاهب مختلف به مرکز کشور مهاجرت کرده و بعضا نیز از کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس دومین واحد بزرگ استان گلستان از نظر واحدهای تحت پوشش است، تصریح کرد: رشد تعداد دانشجو در این دانشگاه در دو سال اخیر و اخذ مجوز رشته‌های جدید توانسته دانشگاه آزاد گنبدکاووس را در سطح منطقه به دانشگاهی شاخص تبدیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی وجود مرکز رشد واحدهای فناور را در این دانشگاه یک بستر مناسب برای افزایش تعاملات میان دانشگاه و جهاددانشگاهی دانست و گفت: از امروز تمامی امکانات دانشگاه در راستای اهداف انقلاب و در چارچوب قانون و ضوابط در اختیار جهاد دانشگاهی است تا برای توسعه علمی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان رو به جلو حرکت کند.

* پژوهش های کاربردی، آموش مهارتی و فرهنگ اسلامی رسالت ماست

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شناخت شما از جهاد دانشگاهی کار ما را برای تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس بسیار آسان می‌کند، افزود: رسالت‌های ما در جهاد دانشگاهی بر سه محور پژوهش‌های کاربردی، آموزش‌های مهارتی و فرهنگ اسلامی استوار است.

سیدعزیز موسوی از برگزاری بیش از ۷۰۰ عنوان دوره مصوب آموزشی در جهاد دانشگاهی در قالب هفت گروه آموزشی خبر داد و گفت: ما در جهاد دانشگاهی استان گلستان در صورت تمایل و درخواست مخاطبان قابلیت برگزاری تمامی این دوره‌ها را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهشی ۲۹ پژوهشگاه و پژوهشکده از جمله «رویان»، «ابن سینا» و «معتمد» ستاره‌های درخشان پژوهش‌های کاربردی کشور هستند، ادامه داد: تولید دکل حفاری، خط تولید مته حفاری، جداکننده آب و نمک از نفت و برخی قطعات خودرو تنها برخی از توفیقات ما در حوزه پژوهشی است.

* به دنبال باز کردن گره‌های زندگی مردم هستیم/ فعالیت 103 مرکز جهاد دانشگاهی در کشور

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان با اشاره به اینکه در آخرین دیدار مدیران جهاد دانشگاهی با رهبر معظم انقلاب ۳۱ طرح فناوارانه مطرح و مورد تاکید رهبری قرار گرفت، تصریح کرد: تا به امروز حدود ۷۰ درصد از آن طرح‌ها به ویژه در حوزه «سوخت هیبریدی» و «خودروسازی» محقق شده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ واحد جهاد دانشگاهی و مجموعه ۱۰۳ مرکز فعال این نهاد در کشور مشغول به تلاش و فعالیت هستند، اضافه کرد: این زنجیره بزرگ به دنبال باز کردن گره‌های کشور و رفع نیازهای اساسی مردم مبتنی بر علم و دانش روز است.

وی بنیان‌گذاری دفاع دانش بنیان را از افتخارات جهاد دانشگاهی در کشور دانست و گفت: امیدواریم در راستای اهداف انقلاب و توسعه علم و دانش روز در منطقه بتوانیم به همراه دانشگاه آزاد گنبدکاووس نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشیم.

* تجربه خوب همکاری در کشت گیاهان دارویی/ کشت 7 هکتار سیاه دانه در زمین‌های دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به اینکه تیم‌های علمی بسیار قدرتمندی در این دانشگاه در حال فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستند، تصریح کرد: گروه‌های عمران، معماری، برق و صنایع غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس فعالیت‌های علمی و پژوهشی ویژه‌ای را داشته اند.

رضا رجبی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس بسیار فعال و پرتلاش هستند، گفت: خروجی فعالیت این انجمن‌ها تا به امروز ساخت چندین دستگاه ابداعی و ثبت چندین اختراع توسط دانشجویان این دانشگاه بوده است.

وی با ابراز خرسندی از حضور مجموعه جهاد دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته با همکاری جهاد دانشگاهی حدود یک هکتار از زمین‌های کشاورزی دانشگاه را به کشت سیاه دانه اختصاص دادیم که خروجی بسیار خوبی برای ما داشت و قصد داریم امسال این موضوع را به هفت هکتار گسترش دهیم.

* دانشجومحور بودن مهم‌ترین رکن سازمان دانشجویان/ ارسال 130 اثر به جشنواره هنر و کرونا

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان یکی از ظرفیت‌های هشت‌گانه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، افزود: دانشجومحور بودن مهم‌ترین رکن حرکت ما در سازمان دانشجویان است که همواره بر آن تاکید جدی داریم.

علیرضا سعیدی با بیان اینکه برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی، مهارتی و جهادی یکی از برنامه‌های ما در دانشگاه‌هاست، ادامه داد: نشست‌های تخصصی دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌های موضوعی از سایر برنامه‌های مد نظر ما برای اجرا در دانشگاه‌هاست.

وی آخرین فعالیت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان را برگزاری جشنواره هنر و کرونا به صورت مجازی عنوان کرد و گفت: در این جشنواره که بیش از ۱۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود در هفته گذشته و در مراسم اختتامیه هدایای نفیسی اهدا شد.

* جهاد دانشگاه مظهر ایمان و باور به جوانان ایرانی است/ مقدمه ساز دولت جوان انقلابی باشید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما همواره جهاد دانشگاهی را مظهر باور به توان جوانان میهن شناخته‌ایم، اظهار کرد: تاریخ انقلاب به ما ثابت کرده است که هرجا  به جوانان اعتماد کردیم و نگاهمان به درون بوده موفقیت‌ها یکی پشت دیگری نصیب ما شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا صفری با بیان اینکه ما هرجا که روی پای خود ایستادیم سرمان بالا بوده و نصرت الهی را به صورت ملموس دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: اخلاص و گمنامی جهاد دانشگاهی مانع از باور و شناخت عمیق ما از این نهاد انقلابی و تلاشگر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم به مدد جوانان دانشمند و انقلابی به مفهوم عام کلمه دولت جوان انقلابی نیز در کشور رخ نمایی کند، تصریح کرد: نگاه فرهنگی، علمی و پژوهشی مبتنی بر گره‌گشایی مهم‌ترین موضوعی است که ما را علاقه‌مند به همکاری با جهاد دانشگاهی کرده است.

* ضرورت تقویت هویت ملی و تاریخی دانشجویان/ همکاری مرکز افکار سنجی ایسپا با دانشگاه آزاد

کارشناس فرهنگی مرکز جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز با تشریح مراکز واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی، گفت: دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا ظرفیت انعکاس توفیقات علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس را داشته و از این پس در این راستا حرکت خواهند کرد.

مهدی باقریان با اشاره به وجود مرکز افکارسنجی ایسپا به عنوان یکی از برترین مراکز افکارسنجی در کشور، خاطرنشان کرد: این مرکز برای افکارسنجی در حوزه‌های نیازمندی دانشگاه در کنار مرکز امام، انقلاب و ولایت فقیه و همچنین سازمان فعالیت‌های قرآنی در خدمت دانشجویان و اساتید محترم خواهد بود.

وی مرکز گردشگری را از دیگرظرفیت‌های واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست و تاکید کرد: در این  مرکز با رویکرد توسعه گردشگری، تقویت هویت ملی و تاریخی و تاکید بر تمدن غنی ایران اسلامی فعالیت صورت می‌گیرد که در کنار سازمان انتشارات به عنوان یکی از انتشارات معتبر کشور در خدمت دانشگاهیان خواهند بود.

گفتنی است در پایان این میزگرد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس و جهاد دانشگاهی استان گلستان با محوریت انتظارات و ظرفیت‌های طرفین منعقد و به امضای مدیران این دو نهاد رسید.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه استان گلستان جهاد علم دانشگاه آزاد گنبدکاووس جهاد دانشگاهی گلستان واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس جهاد دانشگاهی استان گلستان جهاد دانشگاهی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی استان گلستان جهاد دانشگاهی علمی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استاد  که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  بسیاری از مرز‌های علمی کشور توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درنوردیده شده و قلب و ویترین علمی کشور است. دولت و مجلس باید کمک‌کار این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بزرگ کشور بوده که برای توسعه این کشور باید میداندار شود، اضافه کرد: با شهریه صرف نمی‌شود چرخ دانشگاه به خوبی بچرخد و امروز حتی مردم با این وضعیت بد اقتصادی توان پرداخت شهریه ندارند باید منابع جدید برای دانشگاه در نظر گرفته شود و در این راستا مجلس کمک‌کار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: برخی‌ها برای اعتبار علمی کشور به رزومه علمی، پژوهشی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنند؛ اما برای تصویب رشته تبعیض قائل می‌شوند باید این دوگانگی در برخورد با این دانشگاه برداشته شود.

باید استادان دانشگاه در بحث درآمدزایی بیشتر ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: استادان این دانشگاه اکثراً از نخبگان و ظرفیت‌های استان هستند و مجموعه این دانشگاه ظرفیت قدرتمندی برای توسعه استان است.

بهروز ناصری بیان کرد: نگاه مسئولان استان به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است. باید استادان دانشگاه در بحث پژوهش و تحقیق و درآمدزایی بیشتر به مسائل استان ورود کنند.

به گزارش آنا، در این آیین از تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نمایندگی از همه اعضای هیئت علمی با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی