Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@00:36:32 GMT

آغاز پذیره نویسی آزادراه حرم تا حرم در بورس

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۷۶۹

‍‍‍‍‍‍

عضو هیئت مدیره بانک مسکن از پذیره نویسی اوراق منفعت آزاد راه حرم تا حرم، به مبلغ دو هزار میلیارد ریال در فرابورس خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمود شایان اظهار کرد: امروز در قالب یک قرارداد، پذیره نویسی اوراق منفعت به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال جهت احداث و بهره برداری بخشی از آزادراه حرم تا حرم (آزادراه گرمسار-سمنان) انجام شد و ضمانت تعهدات این اوراق بر عهده بانک مسکن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در قالب این قرارداد شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاده راه حرم تا حرم به منظور تامین بخشی از منابع مالی موردنیاز ساخت قطعه گرمسار-سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزاده راه حرم تا حرم) از طریق واگذاری بخشی از منافع حاصل از استفاده از ارائه خدمات عوارض آزاده قم-گرمسار اوراق منفعت به میزان ۲ هزار میلیارد ریال منتشر کرده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
او با اشاره به اینکه رکن ضمانت تعهدات اوراق منتشر شده به مبلغ ۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال (شامل اصل و سود اوراق) به بانک مسکن پیشنهاد شده است، تصریح کرد: هیئت مدیره بانک مسکن اواخر سال گذشته با پیشنهاد پذیرش رکن ضامن جهت تعهدات ضمانت اوراق منفعت این شرکت، تا سقف ۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در قبال اخذ وثایق معتبر و همچنین قرارداد سه جانبه بین بانک، نماینده وزارت راه و شرکت‌های آزادراهی زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا موافقت کرد.   همچنین مجوز‌های لازم برای انتشار اوراق مذکوراز بانک مرکزی در اواخر بهار سال جاری اخذ شد و نهایتا امروز به مرحله پذیره نویسی رسید.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: راه حرم تا حرم میلیارد ریال پذیره نویسی اوراق منفعت بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد