Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام «انوشیروان محسنی‌بندپی» که یک نسخه از آن روز سه‌شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: روستاییان و عشایر ایران‌زمین نقش بی‌بدیلی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی داشته‌اند و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌اند؛ روستاها نماد و مرکز تکثیر فرهنگ، تاریخ و تمدن است و با فراهم کردن بستر مناسب در محیط روستا باید فرهنگ روستا به سمت تولید تغییر داده شود تا بتوانیم در عرصه اقتصاد و سیاست قوی‌تر ظاهر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است: رسیدگی و توجه به مسائل این بخش از جامعه و برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مناسب برای برطرف کردن مشکلات جوامع روستایی و عشایری و همینطور حفظ و تقویت فرصت‌های موجود در این بخش ارزشمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است که به ویژه در سال‌های اخیر به اختصاص وجوه ارزش افزوده توسط دولت تدبیر و امید به ایجاد و تحکیم زیرساخت‌های توسعه توجه ویژه شده ‌است.

در این پیام استاندار تهران نوشته شده است: نظر به جایگاهی که روستا و روستانشین در پویایی اقتصاد کشور از قبیل کمک به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ اشتغال و فعالیت دارد و در تولید کالاهای اساسی و استراتژیک نیز موثر است، می‌تواند زمینه مناسبی برای تولیدات کشاورزی، دامی، صنعتی و خدماتی، حفظ محیط زیست و امنیت، هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، حراست و نگهبانی مرزها را فراهم کند.

«محسنی بندپی» نوشت: بر این اساس اگر بتوانیم توسعه ملی را طوری سامان دهیم که اهمیت ویژه‌ای به کشاورزی، روستا و تولید داده شود، می‌توانیم باعث ارتقای دانش فنی و بومی کردن آنها در کانون‌های تولید و روستاها شویم و از این طریق نه فقط می‌توانیم صرفه‌جویی قابل توجهی در تراز پرداخت‌ها به وجود آوریم بلکه اگر با سیاست‌های آگاهانه و حمایت از تولید به افزایش مازاد بر نیاز دست یابیم، آن وقت صادرات دور از دسترس نیست و می‌توانیم درآمد ارزی بیشتری داشته باشیم.

در بخش پایانی پیام استاندار تهران به مناسبت روز ملی عشایر و روستا نوشته شده است: توجه همه‌جانبه به بخش روستایی و عشایری ضمن کمک به ارتقای وضعیت اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جهش تولید می‌تواند نقش مهمی و موثری در ارزآوری داشته باشد، البته در شرایط شیوع کرونا که معیشت روستاییان و عشایر بیشترین آسیب را از ناحیه اختلال در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی شاهد بوده‌ و این آسیب به‌دلیل عدم توسعه فراگیر زیرساخت‌ های بازاریابی الکترونیک محصولات روستاییان و عشایر و فقدان زنجیره‌های تأمین و ارزش پایدار، نمود بیشتری از خود نشان داده است، حمایت همه‌جانبه از آنان ضروری است و به انحلای مختلف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا نقش روستا و روستائیان کشور در هر دوره و زمانه‌ای را به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی نباید نادیده گرفت زیرا این قشر از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی برخوردار هستند و برای عمران و آبادانی ایران زحمت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند؛ در کنار آنان نیز عشایر نیز در راه داشتن وطنی سرافراز جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی از خود نشان داده‌اند و عرصه تولید نیز پیشگام هستند.

تعداد ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و طی سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کرده‌اند.

برچسب‌ها روستائیان شهر تهران استان تهران توسعه روستایی پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان شهر تهران استان تهران توسعه روستایی روستائیان شهر تهران استان تهران توسعه روستایی اخبار کنکور روستاییان و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد وزیر کشور از قرارداد زاکانی با چینی ها /تهران تقسیم می شود؟
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند