Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی افغانستان طی سخنانی گفت: تیم مذاکره کننده دولت صلاحیت تصمیم گیری درباره مسائل نهایی را ندارد و برای تصمیم نهایی باید به شورای عالی مصالحه و ریاست جمهوری مراجعه کند.

حمدالله محب با تاکید بر اینکه دولت جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد تصریح کرد: لازم نیست که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد ولی جنگ باید متوقف شده و آتش بس برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی افغانستان بیان داشت: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان طالبان برای ادامه جنگ هیچ مشروعیتی ندارد زیرا یک دولت مشروع و منتخب مردم در افغانستان برقرار است و در این کشور یک نظام اسلامی وجود دارد.

وی پیش از این نیز تصریح کرده بود که در صورت شکست مذاکرات صلح با طالبان، دولت افغانستان آمادگی‌ کامل نظامی دارد.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ ۲۲ سنبله/ شهريور در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد اما گروه های تماس دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی افغانستان افغانستان حمدالله محب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد