Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:40:08 GMT

زیارت اربعین در مسجد جامع تولم‌شهر قرائت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۲۸۵۲

زیارت اربعین در مسجد جامع تولم‌شهر قرائت می‌شود

طبایی گفت: همزمان با روز اربعین حسینی زیارت اربعین در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود.

«سیدعباس طبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین روز زیارتی اباعبدالله الحسین‌(ع) است و یکی از علائم شیعه بودن ما قرائت زیارت اربعین در این روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر در روز اربعین علاوه بر قرائت زیارت عاشورا به قرائت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) که به عنوان زیارت از راه دور امام حسین(ع) معروف است تاکید شده است افزود: جاماندگان اربعین با قرائت این زیارت در ثواب زائران امام حسین(ع) در روز اربعین سهیم می‌شوند.

 

وی زیارت اربعین را سبب تجدید میثاق و عهد با سید و سالار شهیدان  امام حسین (ع) دانست و گفت: مضامین بلندی در زیارت اربعین نهفته است که با دریافت این مضامین می‌توان عقل و عاطفه را با هم پیوند داد.

 

طبایی با اشاره به اینکه همزمان با شب اربعین مراسم سخنرانی و مداحی در مسجد جامع برگزار می‌شود تصریح کرد: در صبح اربعین حسینی هم زیارت اربعین با حضور عموم مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این جسد برگزار خواهد شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: طبق حدیثی از امام صادق(ع)، یکی از 5 نشانه مومن، «قرائت زیارت اربعین» در این روز بزرگ است بنابراین، قرائت زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین طبق احادیث معصومین از نشانه‌های مومن است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: زیارت اربعین حسینی زیارت اربعین اربعین حسینی قرائت زیارت اربعین مسجد جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)