Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع از خودکفایی ایران در تولید کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی خبر داد و گفت: متخصصان صنعت دفاعی وارد لایه‌های عمیق‌تر خودکفایی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی در صنایع دفاعی مستقر در خراسان با اشاره به تلاش دشمن برای تحریم جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیرو‌های مسلح اظهار داشت: از همین رو وزارت دفاع وارد لایه‌های عمیق‌تر خودکفایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع در سازمان صنایع دریایی در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) با تاسی و الگوگیری از این امام همام و یاران با وفایش در آوردگاه حساس نابرابر اقتصادی و در راستای مبارزه با تحریم‌های ظالمانه‌ی نظام سلطه و استکبار جهانی موفق به راه اندازی کارخانه بزرگ تولید سیم و کابل تفلون شدند، افزود: بی‌شک این دستاورد، نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظامی، غیر نظامی، اقتصادی و تجاری کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه "هرچه دشمنان عنو‌د و خبیث ایران اسلامی تحریم‌ها را بر نیرو‌های مسلح و مردم ایران تنگ‌تر کنند مطمئن باشند متخصصان جوان و متعهد صنعت دفاعی راه خودکفایی و شکست پروژه تحریم را پیدا کرده‌اند"، افزود: امروز بحمدالله در بخش‌های مختلف صنعت دفاعی مانند موشکی، هوایی، دریایی، صنایع دفاعی و... به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده‌ایم و برای تضمین پایداری تولید و خودکفایی کارخانه تولید کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی که یکی از نیاز‌های اساسی نیرو‌های مسلح است افتتاح شد.

‌وی کابل‌های تفلونی نظامی و غیرنظامی را یکی از بخش‌های مهم صنایع دفاع عنوان کرد و ادامه داد: سایر صنایع کشور مانند صنعت خودروسازی به این سیم‌ها نیاز مبرمی دارند و بحمدالله با افتتاح این کا‌رخانه نیاز کشور برطرف می‌شود و محصولات باکیفیت‌تری در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع با بیان گسترش دامنه‌ی کاربرد انواع سیم و کابل تفلون در حوزه‌های مختلف نظامی و تجاری و بیان ویژگی¬های این محصولات اعم از محدوده‌ی دمای عملکردی بالا، اشتعال‌پذیری پایین، مقاومت دربرابرمواد شیمیایی، قطر و وزن بسیار کم، انعطاف‌پذیری بالا، خواص دی‌الکتریک عالی، مقاومت دربرابرسایش و مقاومت دربرابرجذب رطوبت وشرایط محیطی گفت: از خروجی‌های این کارخانه بزرگ در محصولاتی همچون قایق پرنده، اژدر، شناور‌های تندرو، ناوشکن، پهپاد، سامانه‌های موشکی، هواپیماو بالگرد‌های نظامی وتجاری درحوزه‌ی صنایع هوایی وهوافضا استفاده می‌شود و علاوه برآن، این اقلام درصنایع غیرنظامی همچون صنایع خودروسازی، پتروشیمی، لوازم خانگی و ... کاربرد وسیعی خواهد داشت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان هزینه‌های هنگفت تأمین "سیم و کابل تفلون" در کشور، تحریم‌های ظالمانه و از طرفی نیاز صنایع نظامی و غیر نظامی کشور به این محصول راهبردی گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده، نیاز سنجی ها، استانداردها، بررسی محصولات با کیفیت روز دنیا و طی بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی ماشین آلات تولید انواع سیم و کابل وهمچنین با استفاده از تجارب موجود صنعت در زمینه‌ی فرآیند بومی‌سازی کابل‌های دریایی، این پروژه به عنوان یکی از موضوعات اولویت دار وزارت دفاع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا به نام "جهش تولید" نامگذاری شده است افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان مقدار نیاز سالانه کشور به سیم و کابل گفت: میزان واردات سیم و کابل تفلون از مبادی رسمی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار در سال است و برآورد مصرفی این گونه سیم‌ها در کشور حدود ۲۰ هزار کیلومتر در سال میباشد که تولید این محصول راهبردی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع سالانه ۷۰ درصد صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

وزیر دفاع با بیان اینکه منابع تأمین سیم و کابل تفلون کشور‌های محدودی هستند افزود: این در حالی است که کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه به لحاظ کیفیت، همتراز تولید کنندگان اروپایی و بالاتر از کیفیت سیم‌های تولیدی سازندگان کشور‌های دیگر در بازار فعلی است.

وی با تشریح روش‌های تولید سیم و کابل و همچنین سهم کارخانه از تولید این محصول گفت: در حوزه تولید سیم به روش اکسترود علاوه بر رفع تمام نیاز کشور از محل سرریز تولیدی، امکان صادرات نیز وجود دارد و در حوزه تولید سیم به روش نواری امکان تولید ۴۰% نیازمندی کشور وجود داشته است که چنانچه حمایت از طرح توسعه انجام پذیرد، کل نیازمندی کشور قابل دستیابی بوده و امکان صادرات نیز فراهم خواهد بود.

وی بابیان اینکه با راه اندازی این کارخانه حدود ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آمادگی لازم جهت عقد قرارداد تأمین و تولید کابل‌های مذکور با صنایع برخوردار است.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: هر اقدامی در راستای خودکفایی، گامی مهم و اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی، غرور ملی، اعتماد به نفس ملی و افزایش انسجام اجتماعی محسوب می‌شود و سایر صنایع و دستگاه‌ها نیز می‌توانند با تغییر نگاه، روش و اصلاح فرایند‌ها عزم خود را برای قطع هرگونه وابستگی جزم کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: صنعت دفاعی ، خودکفایی ، وزیر دفاع ، امیر حاتمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنعت دفاعی خودکفایی وزیر دفاع امیر حاتمی تولید کابل وزارت دفاع صنعت دفاعی تولید سیم وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در پیام ویدئویی خود به مراسم بزرگداشت ادیب دزفول گفت: خیلی مشتاق بودم در مراسم نکوداشت و تقدیر از شاعر عزیز و گرانقدرمان آقای دکتر محمدرضا سنگری در شهر مقاومت در دزفول عزیز حاضر شوم.

وی افزود: دزفول یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دفاعی و افتخار آفرینیِ ما در دفاع مقدس بوده است؛ در دفاع مقدس شاید کنار خرمشهر عزیز بیشترین بازخورد، خاطره، قصه و بعضی وقت‌ها غصه در شهر عزیز دزفول به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال اتفاق مهم دیگر این است که این خطه در کنار دفاع‌مقدس و حضور نورانی در ایام دفاع مقدس اساساً خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی را در پیشینه خود دارد.

دکتر اسماعیلی بیان کرد:دزفول در شمال خوزستان از هزاره‌های قبل از ورود اسلام عزیز تا امروز مهد تربیت فضلا، حکما، ادبا، فقها و سیاستمداران بزرگ و نجیب و شعرا و اهل قلم بسیاری بوده است.

وی گفت: کتاب افتخارات دزفول کتاب بسیار قطوری است و برای همچون منی و آن هم در چنین زمان کوتاهی شاید فرصت نباشد حتی قطره‌ای از این یم را بازگو کنم.

ولی به هر حال نمی‌شود به دزفول و سابقه پرافتخارش توجه کرد و یادی از اولین دانشگاه رسمی در تمام نقاط دنیا و قدیمی‌ترین دانشگاه، دانشگاه جندی شاپور نکرد.

وزیر فزهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دزفول عزیز یاد کرد و از بزرگانی، چون شیخ مرتضی انصاری خاتم الفق‌ها و المجتهدین نام نبرد، از دزفول عزیز نام ببریم و از بزرگان تاریخ‌سازش در ایام پیش از پیروزی انقلاب در ایام مبارزه و دفاع مقدس نام نبرد؛ تا به امروز دزفول و دزفولیان در پیشانی افتخارات این مرز و بوم درخشیده اند.

 

دکتر اسماعیلی افزود: از آقای دکتر محمدرضا سنگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادبای معاصر قدردانی و از نقش آفرینیشان در مبارزات قبل از انقلاب و در ایام دفاع‌مقدس نیز تقدیر می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از سرایندگان اشعار حماسی از اندیشه‌های ایشان وام گرفته‌اند و بسیاری از خوانندگان و هنرمندان نام نیک ایشان را در کنار آثارشان با افتخار ثبت کرده‌اند، امروز هم این شخصیت بزرگ برای کشور و مملکت ما نعمت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام خود اظهار کرد: خوشحال هستم که مردم عزیز دزفول و مسئولان شهرستانی و استانی این همت را گمارده اند که از این شخصیت تابناک و این چهره ادبی که در عین حال معلمی دلسوز و محققی پژوهشگر و پرتلاش است تجلیل کنند.از راهی دور، از طریق فضای مجازی خدمت تک تک شما بزرگواران، آقای دکتر سنگری و همه شرکت کنندگان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم، انشاالله به زودی توفیق داشته باشم و در دزفول عزیز حاضر شوم و خدمت عزیزانمان در آنجا از نزدیک عرض سلام و ارادت داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید.

دیگر خبرها

  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی