Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با ارسال نامه‌ای به استاندار اردبیل نگرانی خود از "بارگذاری شدید جمعیتی در مجاورت ابنیه تاریخی و از بین رفتن بخشی از تاریخ و هویت اردبیل" را ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع انتقال پادگان ارتش اردبیل مدتی است که در راستای اجرای دستورالعمل انتقال پادگان‌ها از داخل محدوده شهرها به خارج از محدوده آن در دستورکار قرار گرفته و گروه‌های مختلفی موافقت، مخالفت و یا نگرانی خود از این مسئله را ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل بارها از این انتقال به عنوان یک فرصت برای توسعه شهر یاد کرده و جایی گفته بود: "بعد از انتقال این پادگان، شهرداری اردبیل پارک بزرگی در مرکز شهر و میدانی همانند نقش جهان اصفهان با فروش تراکم ایجاد می‌کند که به نوبه خود ماندگار خواهد بود. "

سایت پادگان ارتش اردبیل در بر گیرنده مساحتی حدود ۲۷ هکتار از شهر اردبیل یعنی معادل بیش از سه برابر میدان نقش جهان اصفهان است. طبق اعلام برخی مسئولان شهری و استانی اردبیل این محوطه با تغییر کاربری به فضای سبز و مراکز تجاری به محلی برای تجمع افراد تبدیل خواهد شد. بیشتر برنامه‌های اعلام شده مبنتی بر توسعه شهری و ایجاد سایت برای گردشگری شهر اردبیل است.

در تازه‌ترین واکنش الیار عاصمی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به استاندار اردبیل نوشته است:

"استاندار محترم اردبیل
جناب آقای مهندس اکبر بهنامجو
با سلام و تحیات با عنایت به مطالبات مردم در مورد انتقال پادگان ارتش و نگرانی‌های بوجود آمده در مورد آینده اراضی مذکور پس از انتقال پادگان توسط جامعه مهندسی استان، صاحب نظران، فعالین مدنی بالاخص فعالین اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدلیل شائبه‌های پیش آمده پیرامون بارگذاری شدید جمعیتی در مجاورت ابنیه تاریخی و از بین رفتن بخشی از تاریخ و هویت اردبیل که یادآور مقاومت، ایثار و پایمردی اردبیل در دوره‌های مختلف تاریخی خصوصاً هشت سال دفاع مقدس می‌باشد اینک ضمن تبریک و تهنیت به مردم شریف استان اردبیل بخاطر ثبت ملی این اراضی از مجاهدت‌ها و مساعدت‌های حضرتعالی جهت تحقق این امر و پاسخ مثبت به افکارعمومی و مطالبات شهروندان کمال تقدیر و تشکر را داریم. امید است همواره شاهد این اقدامات مبارک در همه جای میهن اسلامی باشیم. "

کد خبر 448302

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتقال پادگان ارتش اردبیل اردبیل گردشگری اردبیل استاندار اردبیل ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتقال پادگان پادگان ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، امروز شنبه پنج بالگرد برای تخلیه نظامیان مجروح از غزه در آنجا به زمین نشستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، امروز شنبه نیز ارتش اسرائیل در نوار غزه تلفات داده و مجبور شد با استفاده از 5 بالگرد نظامیان زمی خود را به بیمارستان منتقل کند.

این رسانه‌ها که اطلاعات خود را به نقل از بیانیه ارتش اسرائیل منتشر کردند، جزئیات بیشتری از نحوه و محل اصابت این نظامیان ارائه نکردند.

گفتنی است با وجودگذشت 211 روز از جنگ وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین در مقابل این تهاجم همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی بایکوت رسانه ای ساختی علیه انتشار آمار واقعی تلفات خود در نوار غزه ایجاد کرده است.

هلاکت 2 نظامی اسرائیلی در مرکز نوار غزههلاکت و زخمی شدن 14 نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد