Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان فرح‌ناز رافع پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به بحث بیمه قالی‌بافان و همچنین مشاغل روستایی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه فرش دستباف حمایت‌هایی که مورد نظر بود محقق نشد که امیدواریم واحدها از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه افتتاح پایانه صادراتی ابتدای کار و فعالیت ماست، گفت: امیدواریم در حوزه فرش دستباف ‌که هویت ماست فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه می‌توانیم در روستاهایی که آب نیست از فرش دستباف برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان استفاده کنیم، افزود: متاسفانه ارزش واقعی فرش دستباف در جامعه شناخته نشده به همین خاطر قیمت واقعی آن در جامعه وجود ندارد.

رافع با انتقاد از عدم تبلیغ فرش دستباف در ادارات و صدا و سیما تصریح کرد: همین امر موجب شناخته نشدن ارزش واقعی آن شده است.

لازمه دیده شدن کالا عرضه آن در سطح جهانی است

 رئیس مرکز ملی فرش ایران در ارتباط با دلایل انتخاب زنجان به عنوان پایانه صادراتی بیان کرد: یک کالا برای اینکه دیده شود باید در بازار جهانی عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه عدم فرهنگ‌سازی و بسترسازی موجب ناشناخته ماندن فرش شده است، گفت: امروز ۱۸ هنرستان تخصصی فرش وجود دارد، اما هر روز یا بی‌توجهی تعداد هنرجویان آن کمتر و کمتر می‌شود.

رافع ادامه داد: برای توسعه بازرگانی خارجی فرش نیازمند زیرساخت‌های توسعه‌ای هستیم که باید ایجاد کنیم.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان فرش به ۸ هزار نفر رسیده است، گفت: این یعنی وضعیت فرش خوب نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه دیده شدن یک کالا در جهان است، افزود: قبلا ما ۷۰ هزار قالیباف داشتیم که به ۵۰ هزار نفر رسیده است و علت آن نیز کاهش درآمد است.

رافع با اشاره به اینکه در وزارت صمت رایزنی برای ایجاد دهکده فرش انجام شده است، گفت: این موضوع نیز به گسترش فعالیت‌ها در حوزه فرش کمک خواهد کرد.

ایجاد سایت آنلاین فرش

 رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های حوزه فرش ایجاد سایت آنلاین فروش است که به توسعه و گسترش صنعت فرش کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنر و صنعت قالی‌بافی یکی از کهن‌ترین و برجسته‌ترین صنایع دستی ایرانیان به شمار می‎رود، ادامه داد: علاوه‌بر آن فرش به عنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای مردم، خود یک فرهنگ است، فرهنگی که مرکب از هنرهای دستی مانند طراحی، برجسته‌کاری، نقاشی و صورتگری، مینیاتور، تشعیر و تذهیب، رنگ‌آمیزی و رنگرزی محسوب می‌شود.

رافع گفت: در کنار آن فرش سنت‌آفرین نیز بوده به نحوی که بیان‌کننده حالات، باورها و اعتقادات دینی مردمان ایران زمین است و مکنونات قلبی مردم پاک‌سرشت را در خود جای داده است، پس باید توجه بیشتری به این صنعت مهم داشت.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران استان زنجان را مهد فرهنگ و ادب عنوان کرد و افزود: ایجاد پایانه‌های صادراتی فرش. در زنجان نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌های صادراتی و هویت ایرانی اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در زنجیره تولید و ارزش قالی‌بافی اقدامات اصولی و کار خاصی انجام نشده است، ادامه داد: 31 صنعت وابسته به فرش در کشور وجود دارد که اگر در توسعه و فروش آن رونق ایجاد شود، توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

رافع یکی از مزیت‌های رونق فرش دستباف ایرانی را کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد و گفت: نبود تبلیغ کافی در حوزه فرش با وجود جایگاه خاص فرش ایرانی در جهان هنوز زیرساخت‌های آن مشکل دارد.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران به زیرساخت‌های صادراتی فرش و حضور در بازار رقابت خارجی تاکید کرد و افزود: ورود بخش خصوصی و ایجاد پایانه‌های تخصصی با حضور گمرک طبق قانون 44 می‌تواند رونق فرش ایرانی را به ارمغان بیاورد.

 وی با بیان اینکه در بررسی اولیه برای ایجاد پایانه تخصیصی فرش، اولویت اول مناطق محروم است، گفت: مقرر شد پایلوت پایانه تخصیصی فرش در محل کاسپین زنجان ایجاد شود که نمونه موفق در کشور خواهد بود.

رافع ادامه داد: این پایانه تا  6 ماه به صورت کامل فعال خواهد شد در کنار ایجاد این پایانه نمایشگاه مجازی با وجود 600 تاجر خارجی و ایرانی به آن متصل خواهد شد.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران  از حضور و فعالیت استارپ‌ها در این پایانه خبر داد و گفت : از ایده‌ها و طرح‌های جدید و ابتکاری در حوزه‌های مختلف فرش به ویژه بسته‌های بندی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه فرش صدا و سیما مشاغل رئیس مرکز ملی فرش ایران رئیس مرکز ملی فرش ایران حوزه فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال با تلاش و جدیت بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری استان اقدام خواهیم کرد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، امروز( هشتم اردیبهشت) در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، افزود: اگرچه کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته امیدوارکننده است، اما کافی نیست و قرار است امسال با جدیت بیشتری در این زمینه کار کنیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از محل های مختلف شامل بند ب تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، تسهیلات سفر ریاست جمهوری، مشاغل خانگی، نهادهای حمایتی و ... در استان پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ تعاونی با اشتغالزایی ۱۸۵۰ نفر در استان تشکیل شد، گفت: همچنین سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی هم ۱۲ هزار مجوز به صورت برخط و آنلاین صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام حدود هشت هزار بازرسی توسط بازرسان اداره کار در سال گذشته، گفت: عمده این بازرسی ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار انجام شده که منجر به کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در استان در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می‌دهد، افزود: انتظار داریم شهرداری و نظام مهندسی برای کاهش حوادث ناشی از کار همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه هیئت های حل اختلاف استان کرمانشاه در سال گذشته هفت هزار رای در جهت حمایت از جامعه کار و کارگری صادر کردند، گفت: ۳۰ درصد این رای ها به صورت سازشی حل و فصل شده که رضایتمندی بیشتر جامعه کار و کارگری استان را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شکایتی حوزه کار و کارگری در استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بوده که این عدد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۰ روز رسیده است.

تشکیل شورای توسعه تعاون استان، بهره مندی حدود ۳۰۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری، بهره مندی ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی، اجرای طرح کالابرگ در قالب طرح فجرانه و اتصال بیش از ۳۵۰۰ فروشگاه استان به طرح کالابرگ الکترونیکی و ... از دیگر اقدامات مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان در سال گذشته بود که احمدی از آن‌ها یاد کرد. 

 اولیا علی بیگی دبیر خانه کارگر کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: معتقدم اگر در طول این سال‌ها به فرامین رهبری بیشتر توجه می‌شد، همانطور که در ابعاد نظامی توانستیم هیمنه دشمنان را بشکنیم، در حوزه‌های اقتصادی هم می‌توانستیم موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم که باید برای حل آنها چاره اندیشی شود.

علی بیگی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات جامعه کارگری، گفت: برای بهتر کردن حال جامعه کارگری باید در وهله اول کرامت جامعه کارگری را حفظ کرده و نشان بدهیم همانطور که دین اسلام برای کارگران احترام و ارزش قائل است، مسئولین هم به این قشر اهمیت می دهند و در این راستا باید رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری در اولویت مسئولین قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی و داشتن قراردادهای موقت موضوع دیگری است که جامعه کارگری را آزار می دهد، گفت: بیش از ۹۸ درصد جامعه کارگری با قراردادهای یک ماهه و سه ماهه و بعضا شش ماهه کار می کنند که اصلا شایسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه مسئولین است، گفت: جامعه کارگری خواهان این است که امنیت شغلی آنان تامین شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه ایمنی و بهداشت را خواسته دیگری جامعه کارگری در استان برشمرد و گفت: توجه به سلامت و بهداشت جامعه کارگری باید به دید سرمایه گذاری نگاه شود، نه هزینه.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت  استان کرمانشاه نیر با اشاره به افزایش حدود دو برابری هزینه نگهداری واحدهای تولیدی در مقایسه با سال گذشته، گفت: اگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پای کار نباشند، این واحدها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت و نیز معافیت های مالیاتی در جهت تقویت واحدهای تولیدی استان تلاش شود، چون اگر واحدهای تولیدی حمایت نشوند قاعدتا نمی توانند حقوق و مزایای کارگران خود را هم بالا ببرند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد