Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه اربعین حسینی و با حضور تنی چند از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام، آیین آغاز بافت فرش اهدایی کانون‌های فرهنگی هنری این استان به عتبه عباسی(ع)، در شهرستان بدره برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین آغاز بافت فرش اهدایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) امروز دوشنبه 14 تیر ماه با حضور «عمران خودآموز» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» مدیر ستاد فهمای استان ایلام، «سید مصطفی موسوی» امام جمعه شهرستان بدره و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در روستای گچ کوبان شهرستان بدره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی ، از استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین سید الشهدا(ع) یاد کرد و افزود: مردم این استان  عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع) در پذیرایی از زوار ابا عبد الحسین (ع) به خوبی به اثبات رساندند.

 

مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان همواره در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی پیشرو بودند، اظهار کرد: همه ساله در ایام اربعین اربعین حسینی کانون های استان با برپایی موکب  و پذیرایی از زوار حضرت ابا عبد الله  فعالیت‌های فراوان و متنوعی داشتند که این برنامه ها امسال به دلیل شرایط کرونایی در سنگر مبارزه با این ویروس رنگ و بویی متفاوت نسبت به گذشته ییدا کردند.

 

وی در ادامه برگزاری هفت دوره سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام و استقبال از برگزاری این سوگواره را نشان از ارادت قلبی بچه های مساجد  به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل(ع) دانست و افزود: به منظور نشان دادن این عشق و ارادات اعضای  کانون سید الشهدا تصمیم به  بافت یک تخته فرش دست جهت اهدا به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) کردند .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ادامه داد : این فرش دست  بافت به متراژ 3 متر 20 سانت در مدت 3 ماه  به همت اعضای کانون سید الشهدا روستای گچ کوبان بافته و به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) اهدا می شود .

 

در ادامه این مراسم  نیز سید مصطفی موسوی  امام جمعه شهرستان بدره با تقدیر از این حرکت فرهنگی اعضای کانون های مساجد گفت : عشق و  ارادت مردم استان ایلام به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع)  در ایام اربعین برای همیشه در تاریخ ضبط و ماندگار شده است و این اقدام اعضای کانون های مساجد نیز بخشی از این عشق و ارادت را به خوبی نشان داد .

 

 وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی و مذهبی در زنده نگه داشتن پیام حادثه کربلا گفت :  باید پیام ها و درس های عاشورا هر روز در جامعه تکرار شوند تا زمینه تربیت نسل حسینی در جامعه فراهم شود.

 

 امام جمعه شهرستان بدره، در ادامه به اهمیت و فضیلت اربعین و راهپیمایی میلیونی زائران در این ایام اشاره کرد و گفت: این جوشش میلیونی زائران چیزی جز خواست و اراده حق تعالی نمی تواند باشد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجتماع وحدت آفرین زائران در اربعینی حسینی خاطر نشان کرد: این اجتماع موجب عزت و سربلندی شیعیان در تمام جهان است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: حرم حضرت ابوالفضل العباس ع بافت فرش کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام و المسلمین کانون های مساجد شهرستان بدره استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند